Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate

Proiectele majore de infrastructura, blocate în contestații

Autor: | | 1 Comentarii | 1091 Vizualizari

Infrastructura României se deteriorează pe zi ce trece, proiectele majore bat pasul pe loc, în timp ce sectorul transporturilor rămâne în continuare subfinanțat.

Cel mult 60 de noi kilometri de autostradă vor fi finalizaţi în acest an, dar nu toţi vor fi deschişi circulaţiei, iar legătură directă, pe calea ferată, între aeroportul Otopeni şi Gara de Nord nu vom avea până la începerea campionatului european de fotbal din 2020. Acestea sunt cele mai importante concluzii ale Conferinţei Transporturi & Infrastructură - 2018, organizată, săptămâna trecută, de Capital, la Hotel Domenii Plaza.

În deschiderea evenimentului, ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a transmis că la începutul lunii viitoare va fi promovat un proiect de lege referitor la simplificarea şi urgentarea organizării şi atribuirii marilor proiecte de infrastructură prin licitaţie publică. El a atras atenţia că trebuie schimbat în mod fundamental procedurile aşa încât să nu se mai piardă luni sau chiar ani de la pregătirea licitaţiilor şi până la atribuirea contractelor. Vor fi modificări şi în ceea ce priveşte recepţia lucrărilor, ministrul dând ca exemplu negativ centura Constanţei la profil de autostradă, terminată de mulţi ani, dar care nici astăzi nu este finalizată. „Acum stăm şi negociem cu antreprenorul care a lucrat acolo să o finalizeze pentru a dezangaja alocarea de fonduri“, a spus ministrul Transporturilor.

Nici în sectorul feroviar lucrurile nu arată mai bine. Există probleme majore atât la partea de infrastructură, cât şi la materialul rulant, iar „situaţia nu este roză, ci mai degrabă apropiată de criză“, a transmis Aurel Vlaicu, expert în afaceri în cadrul CFR Călători. Cu toate acestea, compania a reuşit anul trecut să obţină rezultate mai bune, numărul pasagerilor fiind mai mare faţă de 2016 cu 1,5 milioane, depăşind 54 de milioane de călători. Investiţii majore sunt necesare atât la companiile feroviare, cât şi la Metrorex, care va deschide circulaţia pe magistrala 5 cu garniturile Bombardier, întrucât licitaţia pentru noi trenuri va fi organizată abia anul viitor.

Gruia Stoica: Drumul Mătăsii, oportunitate uriaşă pentru România

Radu Dinescu, UNTRR: Suntem pe locul 2 în UE la decese din accidente rutiere

Sorin Cristian, ARR: Drumurile noastre nu mai sunt potrivite pentru fluxul de vehicule

Proiectele majore de infrastructura, blocate în contestaţii

Problemele CFR, descrise cu sinceritate de noul şef

Ștefan Ioniţă, CNAIR: Contestaţiile blochează dezvoltarea infrastructurii

Lucian Șova: Trebuie să regândim fundamental modul în care lansăm proiecte

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.