Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate

Gruia Stoica: Drumul Mătăsii, oportunitate uriașă pentru România

Autor: | | 2 Comentarii | 1389 Vizualizari

Renașterea vechii rute comerciale care permite transportul de mărfuri pe relația Asia-Europa ar putea relansa transportul feroviar din țara noastră, iar portul Constanța poate ajunge de anvergură internațională.

Preşedintele Grampet Group, cel mai mare operator feroviar de marfă, a prezentat, în cadrul conferinţei Capital, oportunităţile de care ar putea beneficia România dacă autorităţile s-ar implica mult mai activ în proiectul derulat de Republica Chineză, care va investi 200 de miliarde de dolari în refacerea „Drumului Mătăsii“. Gruia Stoica a precizat că un rol important l-ar putea avea portul Constanţa, deşi chinezii au ales porturile greceşti, după ce au fost refuzaţi de autorităţile române. „Partea chineză a venit şi a vrut să ne dea o mână de ajutor cu portul Constanţa, dar noi i-am trimis la greci, la portul Pireu, unde vor investi peste două miliarde de euro“, a spus preşedintele Grampet Group. Potrivit acestuia, dacă vom construi o platformă logistică pe teritoriul României, prin portul de la Marea Neagră, ar putea fi create aproximativ 100.000 de noi locuri de muncă.

„Avem noroc că Serbia nu e în comunitatea europeană“

Grupul Grampet, prin firmele pe care le deţine şi prin cei 7.000 de angajaţi pe care îi are, face transport de la Marea Nordului până la Marea Neagră, Adriatică şi în curând până la Marea Egee. „Facem transporturi din Germania, Austria, Ungaria, România spre Bulgaria şi de curând am luat licenţa şi am făcut primul transport în Serbia“, a spus Gruia Stoica. El a explicat că autorităţile de la noi trebuie să arate o deschidere mult mai mare spre investiţii, având în vedere că din punct de vedere geostrategic România nu este foarte bine poziţionată pe traseele şi coridoarele principale ale Europei. În acest sens el a explicat că grecii şi bulgarii au anunţat recent că vor derula investiţii de câteva miliarde în conexiuni rapide între Salonic şi Sofia, iar de aici mai departe către vestul Europei, prin Serbia. „Acestea sunt drumurile naturale, nu le inventăm noi. Deocamdată avem noroc că Serbia nu este in comunitatea europeană“, a spus Gruia Stoica.

2 miliarde de euro vor investi chinezii în dezvoltarea portului Pireu din Grecia, pentru a reface una dintre cele mai importante rute comerciale de transport

Radu Dinescu, UNTRR: Suntem pe locul 2 în UE la decese din accidente rutiere

 

Sorin Cristian, ARR: Drumurile noastre nu mai sunt potrivite pentru fluxul de vehicule

Proiectele majore de infrastructura, blocate în contestaţii

Problemele CFR, descrise cu sinceritate de noul şef

Ștefan Ioniţă, CNAIR: Contestaţiile blochează dezvoltarea infrastructurii

Lucian Șova: Trebuie să regândim fundamental modul în care lansăm proiecte

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.