Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Top 300

Cei mai buni CEO din România

Autor: | | 0 Comentarii | 6000 Vizualizari

Un bun CEO trebuie să fie mai mult decât un excelent administrator. Oamenilor din fruntea companiei li se cere să fie leaderi, să aibă nu doar calități de manageri, ci și viziune pentru viitorul afacerii.

Conduc firme cu cifre de afaceri cu multe zerouri şi au în subordine sute sau mii de angajaţi. Pentru a fi Chief Executive Officer este adevărat că ai nevoie de spirit antreprenorial, însă ai nevoie şi de creativitate, muncă multă şi spririt competiţional. Principala responsabailitate a CEO-ului este că recunoască în timp util oportunităţile şi riscurile pentru compania pe care o conduce şi să dezvolte strategii de maximizare a oportunităţilor şi de evitare a riscurilor. Acestea sunt doar câteva dintre calităţile şi responsabilităţile celor mai buni manageri, care s-au remarcat anul trecut având rezultate semnificative.

Citiţi şi: Managerii performanţi, premiaţi de CAPITAL

ÖMER TETIK, Director General Banca Transilvania

Deşi 2015 a fost un an plin de provocări pentru bănci, Banca Transilvania, ale cărei operaţiuni sunt conduse din 2013 de Ömer Tetik , a reuşit să obţină un profit record de 2,4 miliarde de lei. Acesta este doar unul dintre indicatorii care fac din 2015 cel mai bun an pentru BT. Anul trecut, Banca Transilvania şi-a consolidat prezenţa pe piaţă prin preluarea Volksbank şi a avut o contribuţie majoră la dezvoltarea mediului de afaceri autohton, prin produsele şi serviciile oferite clienţilor, numărul acestora majorându-se cu peste 14%. Un rol important în obţinerea acesteor rezultate l-a avut Omer Tetik. În vârstă de 42 de ani, bancherul este cetăţean român, de origine turcă, născut în Germania. El a abolvit Faculty of Economics - Middle East Technical University, din Ankara şi vorbeşte fluent 4 limbi, inclusiv româna. Ömer Tetik a fost numit în funcţia de conducere a Băncii Transilvania după vreme îndelungată de căutări în care consiliul de administraţie al băncii, condus de Horia Ciorcilă a vrut să găsească un CEO care să fie compatibil cu viziunea instituţiei financiare.

NICOLAS MAURE, Director General Automobile Dacia

Deja fost director general al Automobile Dacia, pentru că din aprilie va prelua poziţia de CEO al AvtoVAZ, francezul Nicolas Maure a condus destinele Automobile Dacia începând din 2014. În aceşti ani petrecuţi la cârma companiei, oficialul a reuşit să ţină în frâu pretenţiile sindicatelor şi să asigure atât de necesară competitivitate a uzinei de la Mioveni în lupta cu noua şi moderna fabrică Renault din Maroc. Cum nu era pentru prima dată în România – între 2006 şi 2008, fiind director al Uzinei Mecanice Dacia – Nicolas Maure a ştiut să se facă respectat şi iubit de angajaţi, iar deciziile sale au creat premisele unei noi dezvoltări a afacerilor. În plus, în perioada în care a ocupat funcţia de director general, acesta a supervizat intrarea uzinei Automobile Dacia în era automatizării, proces aflat în plină desfăşurare la Mioveni.

SORIN GREU, CEO Bog’Art

După absolvirea Universităţii Tehnice de Construcţii Bucureşti în 1996, Sorin Greu a început să lucreze în cadrul Bog‘Art ca şef de şantier. El a avansat, pe rând, în poziţia de director de producţie în 2000, director executiv în 2002 şi a devenit directorul general în 2004. În tot acest timp el s-a specializat în management, urmând programele „Professional MBA Project and Process Management“, din cadrul Vienna University of Economics and Business Administration, şi „GM Master Class Academy“, organizat de CBC România. Sub conducerea lui Sorin Greu, Bog‘Art a ajuns cel mai mare constructor cu capital românesc şi al doilea pe întreaga piaţă, după austriecii de la Strabag. Compania a avut în 2014 de afaceri de peste 131 mil. euro. Spre deosebire de marii constructori din România, Bog‘Art îşi obţine contractele, în principal, din mediul privat.

DAVID HAY, CEO AFI Europe România

Fără acces direct la banii strânşi pe bursă, cum au principalii săi concurenţi, David Hay s-a bazat numai pe bănci pentru a dezvolta afacerile AFI Europe în România, în ultimii cinci ani de când conduce compania. Într-o perioadă scurtă de timp, el a reuşit să împrumute peste 300 mil. euro, la active operaţionale cu o valoare dublă. David Hay a bătut anul trecut palma cu retailerul franco-belgian Cora pentru un teren de 4 hectare din Braşov. AFI Europe a plătit pentru locul fostei fabrici Hidromecanica circa 10 mil. euro şi se pregăteşte să demareze în acest an construcţia celui de-al treilea său mall din România. Noul proiect va avea 45.000 mp, adică aproximativ jumătate din suprafaţa AFI Palace Cotroceni, şi va implica o investiţie de 60-70 mil. euro. Trecerea la noul proiect vine în contextul în care, compania tocmai a finalizat construcţia celor cinci clădiri de birouri care flanchează mallul din Cotroceni.

IULIAN STANCIU, Director General eMag

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.