Cum ar fi dacă toți cei care dezvoltă afaceri în România s-ar implica activ în programe cu scopul de îmbunătăți stilul de viață al oamenilor?

Ei bine, deși timpul a demonstrat că faptele bune atrag alte fapte bune și schimbă imaginea unei companii în mediul de business, nu toți cei cu rulaje mari sunt deschiși către asemenea idei. Așa că, în timp ce unii nu au niciodată bugete în această direcție, alții investesc anual zeci de milioane de euro. Capital vă prezintă zece dintre cei mai buni responsabili pentru proiectele de CSR, care s-au remarcat anul trecut. Câștigătorii acestei categorii vor fi desemnați la finalul lunii martie, în cadrul Galei Premiilor „Excelența în Management“.
 

Mădălina Puiu, CSR Programs Coordinator Orange România

Cristian Patachia, Development & Innovation Manager

Orange este cel mai mare operator de telefonie mobilă din ţară şi desfăşoară numeroase proiecte de responsabilitate socială. Unul dintre cele mai cunoscute este „Orange Educational Program“. Oportunitățile oferite studenților prin acest program s-au dezvoltat de la începutul colaborării cu Universitatea Politehnica din Bucureşti, în anul 1998, și s-au diversificat de la o ediție la alta. Astfel, cele 163 de ore de cursuri, grupate în module, sunt susținute de către 21 de specialiști din cadrul Orange și de către 10 experți ai companiilor partenere din program. Studenții înscriși în program au beneficiat, de-a lungul anului, și de zece burse de merit, cu o valoare totală de 24.000 euro, și de stagii de practică în departamentele Orange. Pe lângă acestea, în Facultatea de Electronică și de Telecomunicații există o rețea Wi-Fi gratuită, pusă la dispoziție de către Orange.
 

 

Mona Nicolici, Manager Departament de Sustenabilitate OMV Petrom

Mona Nicolici (48 ani) s-a alăturat echipei OMV Petrom în 2007 și a dezvoltat strategia de CSR. Astăzi, conduce Departamentul de Sustenabilitate OMV Petrom și, sub coordonarea ei, este creată Țara lui Andrei. De asemenea, Mona Nicolici susține programele de implicare a angajaților în acțiuni de voluntariat și promovează, în rândul acestora, practicile și strategia de sustenabilitate. Anul trecut, a derulat competiții de afaceri sociale și de proiecte sustenabile pentru comunitățile din România. Cea mai importantă direcție de implicare este educația, în 2015 fiind lansată România Meseriașă, o campanie națională de susținere a învățământului profesional. A ales mereu să schimbe ceva acolo unde nimeni nu a avut curajul să o facă.

 

Otilia Ostroțky, coordonator CSR grup Fildas-Catena

Grupul Fildas-Catena s-a implicat activ, anul trecut, în foarte multe campanii sociale. Cu o vechime de 15 ani în companie, Otilia Ostroțky, care deține și postul de director general al Tonica Group, a coordonat diverse proiecte de CSR, unele începute în 2009, precum cele prin care populația a fost informată despre cum pot fi prevenite afecțiunile cardiovasculare. În plus, aceste campanii au cuprins și o serie de servicii gratuite pentru clienți, cum ar fi măsurarea tensiunii arteriale și consilierea celor depistați cu risc de boli cardiovasculare. Grupul s-a concentrat și pe programe de ajutorare a categoriilor defavorizate, precum Festivalul Brazilor de Crăciun. În 2015, Catena a fost unul dintre sponsorii unui eveniment organizat de HOSPICE Casa Speranței, care a introdus conceptul de îngrijire paliativă.
 

 

Marius Văcăroiu, CEO Policolor Orgachim

Prezent de mai bine de 50 de ani pe piața din România, Policolor s-a remarcat și prin campaniile de responsabilitate socială care au avut ca efect ajutorarea comunităților defavorizate. Un exemplu este „Redescoperă culorile României“. Marius Văcăroiu (39 ani), CEO Policolor Orgachim, care a jucat un rol important în acest proiect, spune că donațiile și sponsorizările din campanie au avut un impact pozitiv: peste 200.000 de euro s-au concretizat în renovarea a peste 180 de case din Comuna bucovineană Ciocănești. Campania a pornit din dorința de a da înapoi culoare societății românești și de a sprijini tradiția și inovația prin proiecte menite să construiască o comunitate pentru cei care pun în valoare țara și culorile ei. Mai mult, compania a făcut și alte donații către spitale și universități.

 

Nicoleta Deliu, coordonator strategia de CSR a BCR

Programele de responsabilitate socială derulate de BCR îşi propun, în primul rând, susţinerea şi promovarea liderior. Nicoleta Deliu, șefa departamentului de „Comunicare Corporativă şi Afaceri Comunitare“ din cadrul BCR, coordonează și strategia de CSR a băncii. „Hai la Olimpiadă“ este un program lansat în 2012 de Fundaţia eMAG, căruia BCR i s-a alăturat în 2014 pentru a susţine performanţa în educaţie. Anul trecut, numărul oraşelor şi al centrelor de perfomanţă s-a extins. BCR a fost banca oficială a Capitalei Europene a Tineretului în 2015, susţinând programele şi proiectele adresate tinerilor din Cluj. În acelaşi timp, compania a fost partener în programul „Bugetarea Participativă“, în care s-au înscris peste 400 de echipe de tineri. Platforma „Laboratorul de Cariere“ şi „Summer Job în BCR“ sunt alte două programe menite să ajute  tinerii.

Anna-Katharina Scheidereiter, responsabil CSR Kaufland România

Peste 1.000 de familii au fost cuprinse într-o campanie prin care Kaufland România îi sprijină pe cei cu venituri mici să aibă o casă. Este doar una dintre campaniile de CSR anunțate anul trecut de companie. Anna-Katharina Scheidereiter, responsabil CSR Kaufland România, are un rol cheie în asemenea proiecte. Cele mai multe sunt desfășurate în parteneriat cu asociații non-guvernamentale regionale sau naționale și se concentrează pe implementarea de programe sociale. Kaufland  sprijină și proiecte pentru protecția mediului înconjurător si pe cele care au ca obiectiv promovarea unui stil de viață sănătos prin intermediul activităților sportive și adoptarea unei nutriții echilibrate. Lanţul german de hipermarketuri este unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, cu aproximativ 15.000 de salariați.

Ioan Iacob, managing partner Qualitance

În decursul anului trecut, compania românească de software Qualitance a alocat aproximativ 50.000 de euro pentru trei programe de responsabilitate socială. Qualitance a susținut în ultimii doi ani activitatea Fundației și Centrului de excelență Vasile Dumitrache, atât prin sponsorizări, cât și prin implicare directă. În 2015, Qualitance a sprijinit și ONG-ul „Let’s Do It, Romania!“, pentru care a creat aplicația omonimă, în parteneriat cu Garda de Mediu şi cu Ministerul Mediului. Cu ajutorul ei, voluntarii pot oricând și de oriunde să marcheze orice deșeuri întâlnite în oraș sau în natură pe Harta Deșeurilor, pentru a fi apoi raportate către autoritățile responsabile și curățate în 30 de zile, conform legii. Fiecare voluntar primește constant mesaje cu statusul sesizării, până când zona este curățată.

Daniela Stoican, PR Manager IKEA România

Este deja cunoscută implicarea IKEA România în proiectele axate pe protejarea mediului. Compania valorifică peste 70% din deșeuri, cumpără și folosește doar energie verde și, astfel, previne risipa de apă și alimente. Daniela Stoican s-a implicat activ în toate proiectele dezvoltate de companie în această direcție. IKEA își propune să îi ajute pe oameni să aibă o viață mai bună, prin soluții care să îi învețe cum să economisească resursele naturale, reducând totodată cantitatea de deșeuri. Un alt mare proiect din zona de CSR, în care s-a implicat, a fost și „Împreună pentru casele din SOS Satul Copiilor Bucureşti“. De asemenea, un rol important l-a avut campania „Jucăriile de pluș pentru educație“, care sprijină parteneriatul dintre IKEA Foundation, UNICEF și Salvați Copiii.

 

 

Thomas Bărbuț, responsabil campanii CSR Adeplast

Activitățile de responsabilitatea socială ale Adeplast au demarat imediat după înființarea companiei, la Oradea, unde au fost susținute mai multe activități sportive, dar și sprijinite de persoane aflate în dificultate. Dezvoltarea companiei a prilejuit și implicarea lui Thomas Bărbuț în afacere, iar printre responsabilitățile lui s-au numărat și campaniile de CSR. Pe lângă activitățile tradiționale de responsabilitate socială, au apărut noi proiecte, iar resursele alocate CSR-ului au căpătat proporții. Astfel, Adeplast a devenit unul dintre cei mai importanți susținători ai Federației Române de Natație și a inițiat noi programe menite să sprijine educația.
 

 

John Rossiter, Sony Pictures Television Networks

Sony Pictures Television Networks a lansat, anul trecut, o campanie internațională de CSR, desfășurată pe televiziunile proprii, în 177 țări, implicând telespectatorii în soluționarea problemelor de mediu. În România, compania a demarat cea mai amplă acțiune de împădurire din România, pe bază de voluntariat: 9.000 voluntari au plantat peste 150.000 puieți în 14 județe, conform datelor preliminare. Aceștia vor fi îngrijiţi pe o perioadă mai mulți ani, până la atingerea maturității. Alături de eforturile de împădurire cu voluntari din România, se adaugă eforturile celor aproximativ 400 de voluntari din Republica Moldova, care, în Chișinău, localitatea Bubuieci, au plantat 10.000 puieți pe cinci hectare. De asemenea, în acțiunile independente de plantare au fost implicați peste 300 de voluntari, ce au plantat peste 6.000 de puieți.

 

Te-ar putea interesa și: