Proiectul drumului de mare viteză Craiova–Târgu Jiu a intrat într-o nouă etapă importantă, anunță Sorin Grindeanu

Sorin Grindeanu a anunțat că proiectul drumului de mare viteză Craiova–Târgu Jiu a intrat într-o nouă etapă importantă. Potrivit acestuia, patru asocieri de constructori din România, Turcia și Ucraina au depus oferte pentru realizarea Lotului 6, care va avea o lungime de 19,5 kilometri, între Târgu Cărbunești și Târgu Jiu.

Ministrul Transporturilor a mai precizat, pe Facebook, că lotul respectiv va avea profil de drum expres și va include mai multe elemente de infrastructură importante. Pe traseu urmează să fie construite:

  • un drum de acces către DJ661;
  • un nod rutier care va face legătura cu Varianta de ocolire Târgu Jiu;
  • un tunel rutier;
  • un viaduct cu o lungime de 644 de metri;
  • un ecoduct;
  • două parcări de scurtă durată, fiecare echipată cu 8 locuri și dotate cu stații de încărcare rapidă pentru
  • autoturisme electrice.

Potrivit lui Sorin Grindeanu, asocierea care va câștiga licitația va beneficia de un buget maxim de 2,25 miliarde de lei (fără TVA), finanțat prin Programul Transport 2021–2027. De asemenea, aceasta va avea la dispoziție un termen de cel mult 34 de luni pentru finalizarea lucrărilor, dintre care 10 luni sunt alocate proiectării, iar 24 de luni execuției propriu-zise.

Companiile care au depus ofertele

Cristian Pistol, a oferit detalii privind companiile care au depus cele patru oferte pentru Lotul 6 al drumului de mare viteză Craiova–Târgu Jiu. Mai exact, este vorba despre:

  • Asocierea CONCELEX SRL (lider) – DOGUS EOOD – DOĞUŞ İNŞAAT VE TİCARET A.Ş. – X-WAY INFRASTRUCTURE S.R.L. (România – Turcia);
  • Asocierea KALYON INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (lider) – MIS GRUP (Turcia – România);
  • Asocierea ÖZKAR İNŞAAT SANAYİ VE TİCARET A.S. (lider) – BOG’ART SRL (Turcia – România);
  • Asocierea FAR FOUNDATION S.R.L. (lider) – AUTOMAGISTRAL PIVDEN S.R.L – LINCOR TRANS S.R.L (România – Ucraina).

Potrivit șefului CNAIR, valoarea maximă a contractului pentru proiectarea și execuția Lotului de 19,5 kilometri este de 2,25 miliarde de lei (fără TVA), fondurile fiind asigurate prin Programul Transport 2021–2027.

Acesta a mai precizat că Lotul 6, care va lega localitățile Târgu Cărbunești și Târgu Jiu, va avea profil de drum expres și va include mai multe elemente de infrastructură importante. Pe traseu urmează să fie construite:

  • un drum pentru accesul provizoriu la DJ661,
  • un nod rutier ce va asigura legătura cu Varianta de ocolire Târgu Jiu,
  • un tunel rutier cu două căi separate, câte una pentru fiecare sens,
  • un viaduct cu o lungime de 644 de metri,
  • un ecoduct,
  • două parcări de scurtă durată, fiecare prevăzută cu 8 locuri de parcare și stații de încărcare rapidă pentru autoturisme electrice.

Cristian Pistol a mai menționat că durata maximă alocată pentru proiectare este de 10 luni, iar pentru execuție de 24 de luni, însumând un total de 34 de luni.