Cristian Pistol anunță un progres semnificativ la autostrada Sibiu-Pitești
Stadiul lucrărilor pe tronsonul 4 al autostrăzii Sibiu-Pitești, care leagă localitățile Tigveni și Curtea de Argeș, a ajuns la un progres de 73,75% din lungimea totală de aproximativ 10 kilometri, a transmis Cristian Pistol, conform unei informări publicate de Mediafax.
Pentru execuția acestui tronson, constructorul austriac PORR are mobilizați pe șantier 500 de muncitori și 194 de utilaje. Valoarea contractului pentru această secțiune se ridică la 1,678 miliarde de lei, fără TVA.
Tunelul Momâia reprezintă principala provocare a proiectului, fiind primul tunel forat realizat pe o autostradă din România. Străpungerea galeriei pe direcția Pitești–Sibiu a avut loc pe 3 martie 2025, iar cea în sens invers a fost finalizată pe 14 aprilie. În prezent, se desfășoară lucrările de cămășuire interioară și montare a hidroizolației, a mai precizat directorul CNAIR pe Facebook.
În cazul în care actualul ritm de execuție va fi menținut, există posibilitatea ca această secțiune de autostradă să fie dată în folosință înainte de termenul contractual stabilit pentru anul 2027.
Secțiunea 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești este inclusă în Programul Transport 2021–2027 și beneficiază de o durată contractuală totală de 60 de luni, dintre care 16 luni sunt alocate etapei de proiectare, iar restul de 44 de luni sunt dedicate lucrărilor de execuție propriu-zise.
Lucrările avansează pe secțiunea 2 Boița – Cornetu
În altă ordine de idei, Cristian Pistol, a informat joi că lucrările pe secțiunea 2 a Autostrăzii Sibiu–Pitești avansează într-un ritm vizibil. Potrivit acestuia, viaductul aflat pe sectorul 1 al acestei secțiuni a ajuns la un stadiu fizic de execuție de 41,41%, în timp ce, la nivelul întregii secțiuni, progresul general este estimat la aproape 5%.
Șeful CNAIE a transmis, printr-o postare pe pagina sa de Facebook, că lucrările pe secțiunea 2 a autostrăzii Sibiu–Pitești înaintează într-un ritm susținut. Tronsonul, care leagă localitățile Boița și Cornetu, are o lungime totală de 31,33 kilometri.
Execuția lucrărilor este realizată de o asociere de firme turcești, Mappa Insaat Ve Ticaret AS și Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS. În zona viaductului de pe sectorul 1, se află în prezent pe șantier 138 de muncitori și 59 de utilaje, iar stadiul fizic de execuție a lucrărilor în acest punct a ajuns la 41,41%.
La nivelul întregii secțiuni, progresul general al lucrărilor este estimat la aproape 5%. Șeful CNAIR a subliniat că, dacă actuala mobilizare se va menține pe întreaga lungime a traseului, termenul contractual de finalizare, stabilit pentru anul 2028, ar putea fi respectat. Mai mute puteți citi aici.