Cristian Pistol: Lucrările avansează pe secțiunea 2 Boița – Cornetu
Potrivit declarației făcute de Cristian Pistol pe pagina sa de Facebook, lucrările pe secțiunea 2 a autostrăzii Sibiu – Pitești evoluează într-un ritm bun. Această secțiune, care face legătura între Boița și Cornetu, are o lungime de 31,33 kilometri.
Lucrările sunt realizate de asocierea de constructori turci Mappa Insaat Ve Ticaret AS și Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS. În zona viaductului de pe sectorul 1 sunt mobilizați 138 de muncitori și 59 de utilaje. Stadiul fizic al lucrărilor în această zonă este de 41,41%.
La nivelul întregii secțiuni, progresul lucrărilor se apropie de 5%, conform estimărilor prezentate de șeful CNAIR. Acesta a subliniat că, în condițiile menținerii mobilizării actuale pe toată lungimea secțiunii, termenul contractual de finalizare a lucrărilor – anul 2028 – ar putea fi respectat.
„Evoluţie bună a lucrărilor pe secţiunea 2 a autostrăzii Sibiu – Piteşti. Asocierea de constructori turci (Mappa – Cengiz) este mobilizată în zona în care se realizează viaductul de pe sectorul 1, cu 138 de muncitori şi 59 utilaje. Stadiul fizic al lucrărilor la viaduct este de 41,41%, iar pe toată lungimea acestei secţiuni se apropie de 5%”, a scris, joi, pe Facebook, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
Detalii despre contract și finanțare
Valoarea contractului pentru secțiunea Boița – Cornetu este de 4,250 miliarde lei, fără TVA. Sursa de finanțare este Programul Transport 2021–2027. Proiectul face parte dintr-un efort mai amplu de conectare prin infrastructură modernă a regiunilor istorice ale țării și de extindere a rețelei de autostrăzi.
Cristian Pistol a subliniat că mobilizarea bună a antreprenorilor din asocierea Mappa – Cengiz este un semnal pozitiv pentru derularea lucrărilor în termenii stabiliți prin contract.
Progres și pe secțiunea 5 a autostrăzii
În paralel cu lucrările de pe secțiunea 2, CNAIR a confirmat și finalizarea în avans a secțiunii 5, care face legătura între Curtea de Argeș și Pitești. Acest tronson are o lungime de 30,35 km și a fost construit de compania italiană WeBuild.
Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu, a declarat că a început procedura de pre-recepție pentru această secțiune. În funcție de rezultatul recepției, tronsonul va fi deschis traficului în prima parte a lunii iunie, cu trei luni mai devreme decât termenul contractual.
Secțiunea 5 include trei noduri rutiere, 12 poduri, trei pasaje superioare, un viaduct, un spațiu de servicii, o zonă de parcare și două centre de întreținere și coordonare.
După deschiderea circulației pe secțiunea 5, România va avea o autostradă continuă între București și Curtea de Argeș, pe o distanță de aproximativ 140 km. Proiectul face parte din Autostrada A1 Sibiu – Pitești, considerată un obiectiv important de infrastructură la nivel național.