Lufthansa intenţionează să elimine 33.000 de zboruri din programul său de iarnă din cauza răspândirii variantei de coronavirus Omicron şi a restricţiilor de călătorie aferente, a declarat CEO-ul operatorului aerian german, Carsten Spohr, pentru ziarul Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung, relatează Reuters.

”De la mijlocul lunii ianuarie până în februarie, observăm o scădere bruscă a rezervărilor”, a declarat Carsten Spohr, joi, adăugând că 33.000 de zboruri echivalează cu aproximativ 10% din planul său de zbor.

Lufthansa simte mai ales absenţa pasagerilor din Germania, Austria, Elveţia şi Belgia, care sunt afectaţi deosebit de puternic de pandemie, a spus Spohr. El a arătat că operatorul aerian german ar fi redus şi mai multe zboruri în ianuarie din cauza cererii slabe, dacă nu ar fi trebuit să respecte reglementările Uniunii Europene privind utilizarea sloturilor.

”Trebuie să operam 18.000 de zboruri suplimentare, inutile în timpul iernii, doar pentru a ne asigura drepturile de decolare şi aterizare. Deşi scutiri ecologice au fost acordate în aproape orice altă parte a lumii în timpul pandemiei, UE nu le permite în acelaşi mod”, a spus el”, a spus CEO-ul operatorului aerian german, Carsten Spohr.

Un nou contract pentru combustibili

Pe măsură ce călătoriile de afaceri încep să revină, oamenii în general și tot mai multe firme iau în calcul aspectul ecologic al zborurilor. Astfel, Lufthansa raportează că a văzut o cerere în creștere pentru utilizarea combustibililor durabili din partea clienților săi corporativi.

Compania aeriană a semnat recent un contract pentru combustibili durabili în valoare de 250 de milioane de dolari pentru următorii trei ani. Aceasta este cea mai semnificativă investiție în SAF (Sustainable Aviation Fuel) din partea Lufthansa Group până în prezent și face transportatorul să devină cel mai mare client de combustibil durabil al Europei.

Firma vizează în continuare proiecte interesante, iar în acest sens a lansat în colaborare cu TripActions o platformă de rezervare și management co-branded, care vizează clienții mici și mijlocii ai grupului de companii aeriene. Platforma permite membrilor programului de recompense corporative al Grupului Lufthansa, PartnerPlusBenefit, să rezerve printr-o versiune specializată a instrumentului TripActions și permite utilizatorilor să câștige puncte în program. În plus, Lufthansa va putea face oferte speciale clienților prin intermediul platformei, se precizează într-o analiza XTB.