Grupurile din industrie îndeamnă statele care au adoptat regulile Californiei să încetinească introducerea treptată – sau chiar să renunțe – deoarece cererea nu a crescut atât de repede pe cât se anticipase.

Începând din acest an, când modelele din 2026 vor intra în producție, California și cinci state au adoptat standardele care impun ca 35% din vânzările de vehicule noi să fie fără emisii. Ponderea minimă a vehiculelor electrice, hibrid plug-in și cu celule de combustibil pe hidrogen va crește anual până la 100% până în anul 2035, potrivit Yahoo. Com.

Vehiculele cu emisii zero au amplificat tensiunile între cele două tabere

Tensiunile dintre grupurile industriale și autoritățile de reglementare din California cu privire la regulile privind mașinile electrice au crescut semnificativ.

Unii lideri ai asociațiilor de dealeri auto au declarat pentru Automotive News că problema este o prioritate majoră a politicii și că nu doresc să aștepte acțiuni federale în afara controlului lor. Unii au recunoscut că se întâlnesc cu parlamentari, guvernatori și alți oficiali care pot lua măsuri legislative sau executive.

”Suntem pe marginea prăpastiei”

Reglementările Advanced Clean Cars II din California au fost adoptate de alte 11 state și de Washington, D.C. Ele impun ca un procent din ce în ce mai mare de vehicule noi să aibă emisii zero până la atingerea țintei de 100% în anul 2035.

„Mergem încet dar sigur pe marginea prăpastiei, iar mulți putem vedea că mai este un pas și cădem”, a declarat Matt Cota, directorul general al Asociației Distribuitorilor de Vehicule și Automobile din Vermont. Obligativitatea statului Vermont începe pentru modelele din 2026.

Industria susține că regulile vor distorsiona piața prin împingerea în față a noilor vehicule electrice într-un ritm mai rapid decât sunt dispuși clienții să le cumpere, determinând producătorii de automobile să schimbe strategia și inundând piața cu mașini care nu se vând.

Cum se poate accelera cererea de vehicule electrice

Întârzierea aplicării ar putea permite statelor să vadă mai întâi ce face administrația președintelui Donald Trump cu creditele fiscale federale pentru achiziționarea de vehicule electrice și capacitatea Californiei de a reglementa emisiile vehiculelor, au spus mai mulți lideri ai asociației.

Statele ar avea astfel mai mult timp pentru a analiza cum ar putea impulsiona cererea de vehicule electrice, în special prin soluționarea lacunelor din infrastructura de încărcare a VE.

În aprilie, Maryland a devenit primul stat care a urmat reglementările Advanced Clean Cars II din California, apăsând butonul de pauză. Guvernatorul Wes Moore a semnat un ordin executiv prin care amână aplicarea până la sosirea modelelor din 2029.