„În ultima perioadă am avut foarte multe consultări cu mediul de afaceri în contextul în care întoarcerii sarcinii fiscale de la angajator la angajat şi vă propunem astăzi o Hotărâre de Guvern prin care termenul de transmitere a actelor adiţionale la contractele de muncă în Revisal să fie prelungit în mod excepţional până la data de 31 martie 2018. Decizia vine în sprijinul angajatorilor, astfel încât aceştia să aibă suficient timp pentru a transmite noile documente, în condiţiile în care în Revisal sunt înregistrate, în prezent, 6,3 milioane de contracte aferente unui număr de 5,5 milioane de angajaţi, unii dintre ei având mai multe contracte de muncă”, a declarat Lia Olguţa Vasilescu, joi, la solicitarea premierului. 

Ministrul Muncii a precizat că acelaşi proiect de HG mai prevede „ca ulterior datei de 31 martie 2018 termenul de transmitere a modificărilor ce vizează salariile, indemnizaţiile, sporurile sau altor adaosuri în cadrul contractelor de muncă în vigoare către Revisal să devină de 20 de zile lucrătoare”. 

„În cadrul acestor noi modificări, în cazul contractelor nou încheiate ele trebuie să fie transmise, în continuare, în Registru cu o zi înainte ca angajatul să-şi înceapă activitatea. Reamintesc, de asemenea, faptul că transferul contribuţiilor de la angajator la angajat se face începând cu data de 1 ianuarie 2018 în conformitate cu Codul fiscal, termenul fiind prelungit doar pentru obligaţia de transmitere a datelor în Revisal. Deci, nu se amână întoarcerea sarcinii fiscale, ci doar comunicarea efectuării acesteia către Inspecţia Muncii”, a mai declarat Vasilescu. 

Potrivit documentului adoptat de Guvern, orice modificare a funcţiei/ocupaţiei, conform specificaţiei Clasificării Ocupaţiilor din România (COR) sau altor acte normative, a tipului sau a duratei contractului individual de muncă, precum și orice schimbare a duratei timpului de muncă şi repartizarea acestuia, în cazul contractelor individuale de muncă cu timp parțial, se transmite în registru cel târziu în ziua anterioară producerii modificării. Excepţie fac situaţiile în care modificarea se produce ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti când înregistrarea se face în termen de 20 de zile de la data la care angajatorul a luat cunoştinţă de conţinutul acesteia.

 

Hotărârea de Guvern mai prevede că persoanele fizice sau juridice de drept privat, indiferent dacă au obținut sau nu statutul de utilitate publică, instituțiile/autoritățile publice/alte entități juridice,  care angajează personal în baza unui contract individual de muncă, au obligația de a întocmi, completa și transmite registrul general de evidență a salariaților, cu respectarea dispozițiilor privind protecția datelor cu caracter personal.

REVISAL se completează și se transmite inspectoratului teritorial de muncă în ordinea încheierii contractelor individuale de muncă și cuprinde elementele de identificare ale tuturor salariaților, data începerii activității, funcția, salariul, sporurile, perioada și cauzele de suspendare a raportului de muncă, perioada detașării și data încetării contractului individual de muncă.

AGERPRES


Te-ar putea interesa și: