Americanii au avut poftă de cumpărături de Ziua Recunoștinței

În timpul weekendului de Ziua Recunoștinței în ciuda incertitudinii economice crescute, americanii au făcut vânzări-record. Ei au fost îndemnați și de reducerile mari la orice fel de bunuri, de la produse de înfrumuseţare şi jucării până la produse electronice. Cumpărătorii americani au plătit circa 38 de miliarde de dolari online, transmite Reuters.

Cheltuielile online ale consumatorilor au crescut cu 7,8% în timpul săptămânii cibernetice (Cyber Week). Sau în cele cinci zile de la Ziua Recunoştinţei până la Cyber Monday, conform datelor Adobe Analytics. Vânzările au depășit așteptările iniţiale cu o creştere de 5,4%.

Totul s-a întâmplat pe fondul îndemnurilor la prudență ale firmelor de analiză din industrie, inclusiv Deloitte şi comercianţii cu amănuntul precum Walmart şi Macy’s.

Americanii n-au ținut cont, pentru că ofertele de la Ziua Recunoştinţei până la Cyber Monday au a fost de neratat. Vânătorii de chilipiruri s-au îmbulzit la cumpărături, fără să țină seama de avertismente.

Au fost cu 4 milioane de cumpărători mai mulți decât în 2022

Peste 200 de milioane de cumpărători au beneficiat de promoţii. Atât în magazine, cât şi online în weekendul de Ziua Recunoştinţei, a anunțat Federaţia Naţională de Retail (NRF).

Acesta a fost un salt faţă de cei 196 de milioane de cumpărători înregistraţi anul trecut şi a depăşit estimările asociaţiei comerciale, de 182 de milioane.

„Cumpărătorii ne-au depăşit aşteptările cu o prezenţă puternică. Retailerii mari şi mici au fost pregătiţi să ofere experienţe de cumpărături sigure, convenabile şi la preţuri accesibile cu produsele şi serviciile de care consumatorii au nevoie”, a spus preşedintele şi CEO-ul NRF, Matthew Shay.

Cumpărătorii online au crescut cu 3,1%, până la 134,2 milioane, compensând o uşoară scădere a numărului de clienţi care au vizitat magazinele fizice.

Un număr de aproximativ 121,4 milioane de cumpărători au mers în magazine în weekendul respectiv. În scădere de la 122,7 milioane în 2022, potrivit organizaţiei de retail.

Cheltuielile online record de-a lungul Cyber Week… arată impactul pe care reducerile îl pot avea asupra cererii consumatorilor, în special cu produsele de calitate, care au generat o mulţime de cumpărături impulsive”, a declarat Vivek Pandya, analist principal la Adobe Digital Insights.

În medie, consumatorii au cheltuit 321,41 dolari pentru achiziţii legate de sărbători. Inclusiv jucării, electronice şi carduri cadou, comparativ cu 325,44 dolari anul trecut, arată datele NRF.

Adobe a spus că reducerile au ajuns la 31% pentru electronice. Și la 27% pentru jucării în Cyber Monday. Care este de obicei cea mai mare zi de cumpărături online din SUA.

Cumpărătorii se bazează, de asemenea, pe serviciile de tipul ”Cumpăraţi acum, plătiţi mai târziu” (BNPL), cum ar fi Klarna sau Affirm, pentru a evita taxele şi dobânzile suplimentare care vin cu plăţile cu cardul de credit.