Studiu Which. Black Friday nu asigură cele mai mici prețuri

Afacerea Black Friday nu se dovedește întotdeauna a fi cea mai convenabilă. Un studiu bazat pe ofertele din 2022 a arătat că doar 2% dintre produse nu se regăseau la același preț sau la un preț mai mic pe parcursul ultimelor șase luni. Conform cercetării de piață, doar una din 50 de oferte de anul trecut asigura cel mai mic preț în ziua Black Friday-ului.

Cercetarea a analizat diverse produse în data de 25 noiembrie 2022. Ea a evidențiat că ocaziile bune pot apărea, însă până la un anumit punct. De aceea clienții sunt sfătuiți să manifeste prudență în legătură cu ofertele disponibile.

Ei sunt rugați și să efectueze cercetări detaliate înainte de a se angaja în achiziții importante. Evenimentul Black Friday nu garantează cele mai mici prețuri. Vă amintim că această zi este celebrată pentru reduceri în numeroase țări, inclusiv în România.

Ce s-a descoperit în cadrul cercetării de piață a Which

Analiza efectuată de către organizația Which se concentrează asupra a 208 produse de casă și tehnologie de la 8 retaileri. Printre ei se numără inclusiv Amazon, Argos și Currys, conform informațiilor furnizate de The Guardian.

În cadrul acestei analize, cercetătorii au comparat prețurile zilnic, în decursul celor șase luni anterioare și ulterioare marelui eveniment de vânzări.

Ele Clark, editor specializat pe domeniul comerțului la Which, subliniază că ar trebui să fim conștienți că Black Friday nu este neapărat singurul moment cel mai avantajos pentru cumpărături. Totodată, ea consideră că clienții nu ar trebui să se lase impresionați doar de prețurile aparent reduse.

Într-un exemplu semnificativ, echipa de la Which a identificat căștile Apple AirPods, a doua generație. Produsele erau reduse de la 139 la 119 GBP atât la Argos, cât și la Currys. Cu toate acestea, în perioada 25 mai-9 septembrie, prețul acestui produs a fost constant mai mic decât cel oferit în ziua Black Friday-ului, variind între 99 GBP și 109 GBP.

La Argos, aproximativ trei sferturi dintre produsele prezentate în cadrul evenimentului Black Friday s-au dovedit a avea prețuri mai reduse în alte perioade ale anului.

Reprezentanții Argos au vorbit despre acest aspect pentru „The Guardian”. Ei spun că doar un singur articol din analiza lor a făcut parte din oferta de Black Friday, restul fiind incluse în alte campanii promoționale. Organizația Which a constatat că numeroasele oferte de la Argos aveau inclusă expresia „Black Friday” în URL-urile online.