Probleme noi pentru şoferii din România, în contextul planurilor făcut de guvernanţi prin intermediul PNRR. Vor exista taxe noi şi de valoare mai mare pentru a circula pe şoselele din ţara noastră.

Sute de kilometri noi de autostradă în 2026

Autorităţile din România spun câ, până în anul 2026, în România se vor construi 434 de kilometri noi de autostradă, pentru care vor exista fonduri de 7,6 miliarde de euro.

“În 2026 vom vedea 434 de km noi la autostrăzile A7 și A8, este contribuția noastră la datoria istorică față de români privind construcția de autostrăzi. Și pentru că suntem pe drumul spre viitor, vor fi construite pe aceste tronsoane 52 de stații electrice, cu 264 de puncte de încărcare.

În total prin PNRR (transport, energie, fondul UAT) vom ajunge să avem câteva mii de stații de încărcare electrică”, se arată în documentul prezentat de autorităţi.

Autostrada A7 Ploiești – Pașcani va fi finanţată integral prin PNRR, din A8 tronsoanele Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și Leghin – Pașcani, din A1 tronsonul Margina – Holdea, iar din A3 porţiunea dintre Nădășelu şi Poarta Sălajului.

Sursa foto: http://mfe.gov.ro/pnrr/

Taxe noi pentru şoferii români

Totuşi, există şi veşti proaste pentru şoferi conţinute în PNRR, sub forma unor noi taxe.

Transportatorii vor plăti o taxă pe distanță, în loc de tonaj. Cu alte cuvinte, rovinieta va fi înlocuită cu o taxă pe suta de kilometri, la fel ca în alte țări, relatează Antena 3.

În plus, va fi taxată înmatricularea autovehiculelor mai vechi de 15 ani.

Deasemenea, va fi introdusă o nouă formă de taxare ecologică pentru toate autovehiculele din România.

România va primi 29,2 miliarde de euro prin PNRR, din care 14,2 miliarde de euro sub formă de granturi și 15 miliarde de euro sub formă de împrumuturi.

Banii trebuie accesați până cel târziu la 31 decembrie 2023, iar proiectele finanțate prin acest program trebuie finalizate până la 31 decembrie 2026. În caz contrar, sumele trebuie returnate. Primii bani din PNRR ar putea veni în octombrie.

Sursă foto: Dreamstime