Urmează o schimbare a modului în care se taxează transportul de mărfuri

Cristian Ghinea a explicat că este vorba despre o schimbare a modului în care se taxează transportul de mărfuri.

„La transport vorbim de o schimbare a modului în care se taxează transportul de mărfuri. În acest moment, acea rovinietă pentru transportatori nu ține absolut cont de cât folosești drumul, plătești la fel. După ce se vor achiziționa mijloacele tehnice de a măsura cantitatea de mărfuri, se va aplica o taxă în funcție de cât folosești drumul. Dacă folosești pe distanțe mai lungi, transporți mai multă marfă, atunci plătești mai mult și invers”, a declarat Cristian Ghinea, la prezentarea PNRR.

Politica de descurajare a înregistrării mașinilor vechi

Totodată, ministrul a punctat că încă nu este decisă forma în care va avea loc politica de descurajare a înregistrării mașinilor vechi.

„În ceea ce privește politica de descurajare a înregistrării mașinilor vechi, nu este decisă forma în care se va întâmpla acest lucru, dar trebuie să evităm să mai fim cimitirul de mașini vechi al Europei. Este un pachet rezonabil pentru fonduri multe pe rutier. Avem cea mai mare alocare pe rutier din toate statele membre. Trebuie să venim cu măsuri pentru a reduce poluarea”, a completat ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene.

Anterior, ministrul a spus că Guvernul are în vedere o strategie clară de reducere a emisiilor din transport.

„Pe partea de Transport: România își asumă o strategie clară de reducere a emisiilor din transport cu 9% până în 2026. Vom avea un sistem de a descuraja înregistrarea mașinilor vechi și de încurajare a mașinilor electrice. Ne-am asumat o țintă clară de pondere a energiilor regenerabile până în 2030. Această țintă este de 34%”, explica ministrul.

Sursă foto: INQUAM Photos, Octav Ganea