Coridorul autostrăzii Via Carpatia leagă şapte ţări europene, pornit din Lituania până în Grecia. Acesta formează o conexiune între porturile Mării Baltice, Mării Egee şi Mării Negre, pe direcţia nord-sud.

Odată cu finalizarea autostrăzii M30 din Ungaria, în toamnă, a luat naştere şi ultimul element maghiar al coridorului Via Carpatina. Acesta face legătura între autostrada M3 şi graniţa cu Slovacia.

Ungaria, noi realizări în proiectele rutiere

În urma secţiunii nou construite între Miskolc şi Tornyosnémeti, oamenii pot ajunge din Budapesta până la Kosice, Slovacia.

Odată cu finalizarea autostrăzii, Ungaria s-a achitat de toate sarcinile asumate cu cinci ani mai devreme decât termenul limită al construcţiei întregii Via Carpatia, anul final fiind 2026. După autostrada M30, secţiunea rutieră maghiară a coridorului Via Carpatina continuă cu autostrada M3, apoi cu M35 spre Debrecen, iar la final cu M4 spre Oradea.

„Ungaria a reuşit să îşi dezvolte singură infrastructura proprie de transport – datorită muncii depuse de cetăţenii săi, bazându-se pe creşterea economică. În 2010, lungimea totală a reţelei interne de autostrăzi a fost de sub 1300 de kilometri; acum, ea se apropie de 2000 de kilometri”, a subliniat Tamás Schanda, secretar de stat în Ministerul Inovaţiei şi Tehnologiei.

Drumurile de mare viteză din Ungaria continuă să se dezvolte din 2019 în prezent

„Datorită investiţiilor realizate în ultimii 11 ani, acum putem ajunge pe drumuri cu patru benzi la Eger, la Salgótarján, la Sopron, la Szolnok, la Szombathely şi la Veszprém. Vorbim, acum, de o legătură completă pe autostradă între capitala Ungariei şi cea a Slovaciei, Bratislava; înainte de 2010, niciun drum de mare viteză nu ajungea la graniţa cu România, spre Transilvania, acum se lucrează, deja, la pregătirea celui de-al treilea.

Din 2019 încoace, este al treilea an consecutiv când reţeaua de drumuri de mare viteză din Ungaria a crescut cu peste 100 de kilometri în fiecare an. Impulsul fără precedent al dezvoltărilor este confirmat şi de faptul că progrese comparabile au fost înregistrate numai de două ori”, a explicat acesta, conform MTI.