Tramvaiele care vor circula prin București se pare că, în cele din urmă, vor fi produse în România și nu în Turcia.

Cel puțin asta susține actualul primar general, Nicușor Dan, care a făcut joi declarații lămuritoare.

Tramvaiele produse de Astra Vagoane Călători sunt dorite de PMB

Primăria Municipiului Bucureşti să pregăteşte să semneze contractul cu Astra Vagoane Călători în vederea achiziţionării a 100 de tramvaie, a anunţat joi, în cadrul unei conferinţe de presă, primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan.

Potrivit primarului, motivul pentru care nu a fost semnat acest contract până prezent ar avea legătură cu faptul că fosta administraţie a Capitalei a „insistat” cu firma turcească participantă, de asemenea, la licitaţie.

Nicuşor Dan a adăugat că, din cauza timpului scurs, sunt necesare discuţii tehnice în vederea onorării contractului.

El a menţionat, totodată, că încheierea contractului este foarte importantă, deoarece finanţarea ar urma să fie suportată prin bani europeni, care trebuie cheltuiţi până în 2023.

Trebuie amintit că administrația locală din București s-a aflat într-un scandal de proporții, legat de ramele de tramvaie ce s-a vrut să fie cumpărate din Turcia.

Tramvaie: Gabriela Firea acordase contractul turcilor

În afacerea de 180 de milioane de euro în care Primăria acordase turcilor contractul de tramvaie, Curtea de Apel a obligat PMB să reanalizeze ofertele.

Astfel, Curtea de Apel a obligat în iunie 2020 Primăria Capitalei să reevalueze ofertele depuse la licitația pentru achiziția a 100 de tramvaie, unde au fost desemnați câștigători turcii de la Durmazlar, în defavoarea Astra Arad.

Decizia CAB este definitivă și a menținut hotărârea Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor, dată în decembrie 2019.

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a obligat Primăria Capitalei să anuleze anunțul prin care îi declara pe turcii de la Durmazlar câștigători ai contractului de 180 de milioane de euro.

Primăria Capitalei a contestat în instanță decizia CNSC, iar procesul a fost pierdut prin decizia definitivă a Curții de Apel București.