Mai precis, orașul Constanța se pregătește să modifice taxele pentru oficierea căsătoriilor în zilele nelucrătoare. Este vorba despre un proiect de modificare și completare a Hotărârii Consiliului Local nr. 339/2023, pus în consultare publică.

Vor să modifice taxele pentru oficierea căsătoriilor în zilele nelucrătoare

Potrivit proiectului, autoritățile locale propun creșterea taxelor pentru ceremoniile de căsătorie desfășurate în zilele nelucrătoare. Sunt vizate zilele de sâmbătă, duminică și sărbătorile legale. Astfel, taxa ar urma să fie majorată de la 350 de lei la 500 de lei.

La rândul ei, taxa de deplasare a ofițerului de stare civilă pentru oficierea căsătoriei în afara sediului Serviciului Stare Civilă, inclusiv în grădini publice, parcuri, muzee sau alte locuri în aer liber, este propusă să crească de la 1.500 de lei la 2.500 de lei.

Inițiatorii proiectului susțin că această modificare este imperios necesară

Inițiatorii proiectului susțin că această modificare este imperios necesară, având în vedere creșterea cheltuielilor de organizare, întreținere și funcționare a activității Serviciului Stare Civilă în perioada 2014 – 2023, în contextul evoluției macroeconomice.

Referatul de aprobare al proiectului arată că „unul dintre serviciile publice cu impact major asupra satisfacerii interesului constănțenilor este acela de a oficia căsătorii”.

Acest serviciu asigură „satisfacerea unui interes public, în mod regulat şi continuu”. Totodată, asigură „prestarea unor servicii publice de calitate în interesul cetățenilor municipiului Constanța”.

„Căsătoria se încheie de către ofițerul de stare civilă, în spațiul special creat în cadrul Serviciului Stare Civilă din cadrul Direcției Locale de Evidență Persoane, dar se poate încheia şi în afara sediului, ca de exemplu în grădini publice, parcuri, muzee sau în alte locuri în aer liber.

În astfel de cazuri, în vederea deplasării ofițerului de stare civilă pentru oficierea căsătoriei cu registrele de stare civilă sunt necesare anumite cheltuieli de deplasare. Cuantumul taxelor gestionate de către Serviciul Stare Civilă din cadrul Direcției Locale de Evidență Persoane nu a mai fost modificat încă din anul 2014. Întrucât cheltuielile de organizare, întreținere şi funcționare a activității Serviciului Stare Civilă au crescut în perioada 2014 – 2023, ca urmare a contextului macroeconomic, este imperios necesară modificarea cuantumului acestor taxe”, este scris în referat, conform FocusPress.

Proiectul de stabilire a impozitelor și taxelor la nivelul municipiului Constanța în anul 2024 a fost adoptat de Consiliul Local Constanța la data de 31 august 2023. În momentul de față, este deschis pentru consultarea publică. Astfel, cetățenii și părțile interesate își pot exprima opinia cu privire la aceste modificări înainte de adoptarea finală a proiectului.