Modernizare importantă la Portul Giurgiu

Sorin Grindeanu anunță că Portul Giurgiu a fost recent modernizat printr-o investiție majoră de 37 de milioane de euro, marcând un pas important pentru dezvoltarea infrastructurii fluviale din România.

Recepția acestui proiect a avut loc cu prezența unor oficiali importanți, printre care Sorin Grindeanu, președintele interimar al PSD și fost ministru al Transporturilor, care a subliniat importanța menținerii navigabilității Dunării pe tot parcursul anului.

„Mi-am început mandatul la sfârşitul anului 2021, tot la Giurgiu, am avut o întâlnire la Ruse cu omologul bulgar. Suntem la câteva zile după ce am terminat mandatul la Transporturi, tot la Giurgiu, la recepţia unui mare proiect în Port şi acest lucru a fost posibil dintr-o singură cauză: totul porneşte de la fonduri europene. Toate aceste investiţii şi toate investiţiile care s-au făcut la Ministerul Transporturilor şi se fac în continuare se fac prin fonduri europene – iată unul dintre beneficiile accesării acestor fonduri europene”, a afirmat Sorin Grindeanu.

sorin grindeanu
SURSA FOTO: Inquam Photos / Mălina Norocea

Fonduri europene, motorul investițiilor

Sorin Grindeanu a amintit că toate aceste investiții au fost posibile datorită fondurilor europene, care reprezintă un pilon esențial pentru modernizarea sectorului transporturilor.

Totodată, el și-a exprimat speranța ca proiectul „Fast Danube” să fie reluat și implementat în cel mai scurt timp, pentru a asigura circulația continuă pe fluviu, în beneficiul nu doar al României, ci și al Bulgariei și al întregii Europe.

„Mi-aş dori ca cel mai important proiect pentru Dunăre, Fast Danube, cel care câţiva ani a fost blocat, ca să nu mă ascund de cuvinte, de colegii noştri de peste Dunăre, de bulgari, să intre pe linia corectă, astfel încât să se înceapă implementarea lui. Este absolut necesar ca Dunărea să fie navigabilă pe tot parcursul anului, asta va pune în valoare toate aceste investiţii care au început la Giurgiu, Olteniţa, Severin, Turnu Măgurele. Sper ca şi colegii bulgari să înţeleagă şi dânşii că e un proiect strategic, nu doar pentru România sau pentru Bulgaria, este un proiect strategic pentru Europa şi, din ce semnale avem, pare că s-a intrat pe linia corectă pentru implementarea acestui proiect important”, a încheiat Sorin Grindeanu.

Modernizarea cheurilor și facilităților portuare

La rândul său, Marian Măroiu, directorul Administrației Porturilor Dunării Fluviale (APDF) Giurgiu, a detaliat lucrările realizate, care includ modernizarea cheurilor de la dana 1 și 2, cu o lungime totală de peste 600 de metri.

Această infrastructură va permite acostarea navelor în condiții optime pe tot parcursul anului, eliminând problemele cauzate anterior de variațiile nivelului apei. În plus, facilitățile vor deservi atât Zona Liberă și Șantierul Naval, cât și o rampă pentru ambarcațiuni ușoare.

Implementarea acestui proiect nu aduce doar beneficii logistice, ci și un impact pozitiv asupra pieței muncii locale, estimându-se crearea a circa 300 de locuri de muncă.

La eveniment au participat reprezentanți ai autorităților locale și parlamentari din județul Giurgiu, demonstrând sprijinul politic și administrativ pentru această investiție strategică.

Această modernizare a Portului Giurgiu reprezintă o etapă importantă în revitalizarea transportului fluvial pe Dunăre, iar cooperarea cu Bulgaria este esențială pentru succesul proiectelor comune care vizează creșterea capacității navigabile a fluviului pe tot parcursul anului.

„Astăzi facem recepţia la cel mai important port de pe Dunăre, Portul Giurgiu, o investiţie în valoare de 37 de milioane de euro, investiţie realizată în mandatul domnului fost ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, o investiţie care aşteaptă de zece ani la sertar (…) Modernizarea cheurilor de la dana 1 şi 2, unde ne aflăm, este vorba de patru sute de metri liniari de cheu vertical care va asigura agenţilor economici care operează pe Dunăre apă tot timpul anului, tocmai asta a fost şi ideea, să mergem în larg aproximativ 40 de metri să nu mai avem probleme cu nivelul apei şi cu descărcarea mărfurilor la cheu. De asemenea, în prelungire avem 240 de metri liniari de cheu pereat, tot pentru acostarea navelor de mărfuri, deci tot ce am făcut este doar în scop industrial”, a declarat directorul APDF Giurgiu.