Mulți se întreabă acum dacă o deducere fiscală a dobânzii la împrumutul pentru o mașină fabricată în America ar face vreo diferență reală pentru cumpărătorul obișnuit.

Senatorii republicani Bernie Moreno și David Taylor, care au introdus legea ”SUA CAR” în aprilie și congresmanul republican Bill Huizenga care a introdus ”Made in America Motors Act” în mai – ar putea face acum ca promisiunea președintelui Tump să se împlinească.

Potențiala deducere a dobânzii a fost preluată ca parte a procesului de reconciliere bugetară a republicanilor din Congres, scrie Bankrate

Publicația subliniază că economiștii și experții sunt sceptici cu privire la semnificația unei deduceri fiscale.

Deducerea dobânzii la împrumutul auto, analizată de experți

Economistul șef Cox Automotive Jonathan Smoke și echipa sa au analizat cifrele utilizând ratele medii ale dobânzii la împrumuturile auto și termenii împrumutului de astăzi. Analiza a stabilit că, dacă proprietarul mașinii plătește 2.000 de dolari în dobândă pe parcursul unui an, ar putea economisi 400 de dolari din taxe.

Spre comparație, în timpul primului mandat al președintelui Trump, în pandemie, administrația sa a oferit un ajutor de șomaj de 400 de dolari, săptămânal.

Smoke spune că o deducere a dobânzii la împrumutul auto, dacă se va întâmpla, l-ar putea tenta pe cumpărătorul obișnuit în numerar să se împrumute. Dar nu cred ca deducerea va influența alegerea consumatorului sau obiectivul mai larg al Administrației Trump de a produce mai multe vehicule în SUA.

Deducerea fiscală nu va genera mai multe vânzări de vehicule

„Nu cred că vor fi mulți oameni care vor decide că își pot cumpăra o mașină pentru că își vor reduce taxele cu 400 de dolari”, spune Smoke. „Așadar, nu credem că este o propunere la fel de interesantă pentru a genera mai multe vânzări de vehicule”, a declarat el

La rândul său, proiectul de lege de reconciliere bugetară propune în prezent deducerea ”peste linie”. Propunerea lui Huizenga ar permite o deducere de până la 2.500 USD din dobândă la împrumutul auto anual pentru mașinile de fabricație americană achiziționate în 2025 sau mai târziu; de asemenea permite o deducere de până la 10.000 USD în dobândă.

Scepticism și printre analiștii J.P. Morgan

Smoke nu este singurul sceptic. Analiștii J.P. Morgan au declarat că deducerea propusă ar reduce plățile pentru împrumuturile auto pentru mașini noi cu aproximativ 20 de dolari pe lună ( 240 de dolari pe an )- mult mai puțin decât creșterea așteptată a prețurilor mașinilor și, prin urmare, sume mai mari ale împrumuturilor cauzate de tarife.

Singura cale de urmat?

S-ar putea să existe și alte dezavantaje ale deducerii dobânzii la împrumutul auto care depășesc finanțele personale, cum ar fi o reducere a veniturilor federale. Deocamdată, Administrația Trump și unii membri ai Congresului par deciși să meargă înainte, subliniază publicația.

Președintele Trump nu a putut impune o astfel de deducere a ratei dobânzii printr-un ordin executiv. Deși republicanii au adus problema în prim-plan în Congres, are un drum lung de parcurs până să devină lege, având în vedere majoritatea fragilă a republicanilor în ambele camere. Cu toate acestea, proiectul de lege de reconciliere bugetară a republicanilor, care nu ar necesita sprijinul democraților, ar putea fi calea cea mai probabilă de urmat.