Mai jos principalele declarații ale ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc: 

 “Niciun proiect nu era gata de inaugurare. Am fost nevoiți să depunem mari eforturi pentru a debloca situația”.

“Ne-am asumat deschiderea a 90 de km autostradă în acest an, dar acest lucru e condiționat de două lucruri: angajatii CNAIR să iasă pe teren să verifice constructorii, iar aceștia din urmă să-și respecte termenele asumate. Si eu mă voi deplasa. Am fost la cei 3 km de pe Bucuresti-Ploiești. 

Am discutat cu primarul Pandele pentru a debloca situația pe acest tronson. Anul trecut s-a discutat că se poate inaugura, nu e adevărat. Abia acum am reușit să deblocăm situația. Tot anul trecut, fostul guvern ne asigura că putem deschide cei 15 km de la Lugoj-Deva. 

Ne-a luat două săptămâni să facem doar recepția. Tot ei spuneau că vor deschide magistrala 4 de metrou, acum putem observa că nu a fost adevărat. Anumite lucruri au fost blocate, nu vreau să acuz greaua moștenire, dar asta e situația. Un obiectiv pe care mi l-am propus este acela ca termenele să fie realiste. Am fost secretar de stat în anii trecuți. Cei de la TAROM aveau un talent de a da termene și a nu se ține de cuvânt … este ceva de nedescris. Acum, acest lucru nu se va mai întâmpla".

Consiliul Municipiului București și-a exprimat intenția de a prelua în subordine Metrorex. Am avut o discuție în prealabil cu primarul general. Sugestia mea a fost să mai aprofundăm și să facem o strategie de transmitere a acestor bunuri, inclusiv a centurilor.

Potrivit ministrului Răzvan Cuc, Metrorex sau centura Capitalei nu pot fi transferate în acest moment către autoritatea locală, întrucât România ar putea pierde finanțarea europeană pe proiectele aflate în derulare. 

Pe ordinea de zi a Consiliului General al Municipiului București, ședința care are loc astăzi, se află două proiecte care vizează trecerea Centurii Capitalei din domeniul public al statului și administarea Ministerului Transporturilor în domeniul public al Municipiului București, respectiv transferul companiei Metrorex în administrarea Primăriei Municipiului București.

În ultimii 15 ani, toţi primarii Capitalei au visat transferul Metrorex de la Ministerul Transporturilor. Miza este legată de peste 1,4 miliarde lei, respectiv contractele de investiţii anuale de peste 700 milioane lei plus 600-700  milioane lei/an subvenţii.

În urmă cu patru ani, trecerea Metrorex în curtea Primăriei Capitalei a fost anunţată în de fostul premier Victor Ponta, însă acest transfer nu a mai fost realizat.

În expunerea de motive, primarul general, Gabriela Firea, arată că o problemă majoră cu care se confruntă municipiul Bucureşti o reprezintă aglomeraţia din trafic, generată şi de lipsa unei alternative ocolitoare, Bucureştiul fiind unul dintre puţinele oraşe care nu are o şosea de centură la parametri de, cel puţin, drum expres. Totodată, raportul de specialitate reliefează că varianta de deplasare radială de tranzit este preferată din cauza lipsei unei alternative ocolitoare.

 

 

Te-ar putea interesa și: