"Studiul indică o creştere a ratei de încetare a contractelor de muncă, care ajunge la 18,7%, faţă de 14,1% în ediţia (studiului n.r.) de anul precedent, determinată de creşterea volumului de încetări contractuale iniţiate de angajat (demisii), concomitent cu o stabilizare a încetărilor iniţiate de angajator (concedieri colective şi concedieri individuale). Aceste fenomene reflectă o dinamică crescută a pieţei muncii şi o accentuare a competiţiei pentru atragerea angajaţilor", se arată în documentul PwC Saratoga 2016. 

Potrivit Nicoletei Dumitru, manager, Servicii de Consultanţă în Resurse Umane, PwC România, unele sectoare s-au confruntat istoric cu o rată extrem de ridicată a încetărilor contractelor de muncă, iar un exemplu în acest sens este retailul. 

"Un exemplu în acest sens este retailul, pe fondul unui profil al angajatului predispus la schimbarea locului de muncă pentru diferenţe salariale mici. Se observă, de asemenea, că toate categoriile de personal, cu excepţia personalului administrativ, au înregistrat creşteri ale ratei încetării contractelor de muncă, pentru angajaţii din structurile de management creşterea fiind de peste 40% faţă de anul precedent (de la 6,6% la 9,5%). Spre deosebire de segmentul de muncitori, unde decizia de a părăsi organizaţia este determinată de motive de natură financiară, angajaţii din segmentul de management vizează, în general, posturi care presupun provocări profesionale mai complexe. Din acest motiv, companiile vor fi nevoite să dezvolte programe interne care să dea managerilor oportunitatea de dezvoltare profesională şi avansare în carieră (de exemplu, programe de 'job rotation' sau de mobilitate internaţională", a spus Nicoleta Dumitru, citată de Agerpres. 

Ea a mai arătat că strâns corelată cu rata de încetare a contractelor de muncă este rata recrutărilor din afara organizaţiei, în creştere cu 36% faţă de anul precedent, de la 13,5% la 18,4%. 

"În acelaşi timp, costul recrutării unui angajat a crescut de la 229 de euro la 262 de euro (o creştere de peste 14%). Ne confruntăm cu o competiţie din ce în ce mai intensă pentru atragerea angajaţilor care să susţină creşterea şi să valorifice oportunităţile de pe piaţă. Pentru a ieşi învingătoare din această competiţie, este nevoie ca organizaţiile să utilizeze metode şi instrumente din ce în ce mai sofisticate pentru identificarea candidaţilor potriviţi (de exemplu, accesarea comunităţilor virtuale de experţi sau utilizarea canalelor de social media) şi pentru atragerea acestora (de exemplu, construirea unui brand de angajator atrăgător şi adecvat pentru caracteristicile segmentelor de candidaţi vizate)", a explicat reprezentantul PwC. 

Studiul PwC Saratoga Romania 2016 prezintă date exhaustive referitoare la indicatori ai capitalului uman pe baza datelor colectate de la 66 de companii participante din cinci sectoare economice (industria farmaceutică, producţie industrială, retail, bănci şi sectorul bunurilor de larg consum).

Te-ar putea interesa și: