Zeci de mii de oameni ar putea rămâne fără loc de muncă! Un gigant a luat în calcul scăderea costurilor

Decizia a fost luată în calcul pe fondul concurenţei din partea Tesla, a anunţat miercuri Handelsblatt, citând o prezentare făcută de directorul general Herbert Diess Consiliului de Supervizare, scrie reuters.com

„Nu există niciun dubiu că trebuie să rezolvăm problema competitivităţii fabricii noastre din Wolfsburg, pe fondul noilor intraţi pe piaţă. Dezbaterea este acum în desfăşurare şi sunt deja multe idei bune. Nu există scenarii concrete”, a declarat purtătorul de cuvânt al VW, Michael Manske.

Un purtător de cuvânt al Consiliului angajaţilor Volkswagen a spus că, deşi nu comentează speculaţiile, cum ar fi dacă Diess a făcut declaraţiile, „o reducere de 30.000 de locuri de muncă este absurdă şi nefondată”, potrivit sursei menționate.

De asemenea, Volkswagen ia în considerarea listarea diviziei sale energie şi de încărcare a vehiculelor electrice, în plus faţă de planurile privind o Ofertă Publică Iniţială (IPO) pentru divizia de baterii, a afirmat directorul de tehnologie Thomas Schmall într-un interviu acordat miercuri revistei Manager Magazin.

Încă nu s-a decis nimic şi va dura probabil doi ani până când noile companii sunt consacrate şi pregătite pentru listare, a apreciat Schmall, punctând că „va trebui de asemenea să gândim în ansamblu”.

Acesta s-a referit la modelul Tesla cu propria sa reţea de încărcare, sisteme solare pentru electricitate verde şi poliţe de asigurare auto. Tesla produce maşina sa Model 3 în 10 ore, în timp ce Volkswagen are nevoie de 30 de ore pentru un automobil ID.3.

Lovitură pentru Volkswagen

Amintim că Comisia Europeană şi autorităţile pentru consumatori ale UE au cerut anterior grupului să îi despăgubească pe toţi consumatorii, nu doar pe cei din Germania, după ce gigantul auto Volkswagen i-a indus în eroare pe clienți în privinţa emisiilor poluante ale vehiculelor cumpărate.

Volkswagen şi-a recunoscut vina în controversatul dieselgate în 2015, fapt care a dus la o serie de procese, dintre care unele la Curtea Europeană de Justiţie.

„Există decizii judecătoreşti care au expus tratamentul incorect al Volkswagen faţă de consumatori şi totuşi producătorul auto nu doreşte să colaboreze cu organizaţiile consumatorilor pentru a găsi soluţiile corecte pentru consumatori. Aşa cum am scris companiei anul trecut, nu doar consumatorii din Germania, ci toţi consumatorii trebuie să fie despăgubiţi”, a transmis într-un comunicat comisarul pentru justiţie Didier Reynders.