Creșterea numărului de autovehicule electrice nu este suficientă pentru protecția climei

DW.com informează că o cincime din emisiile globale de dioxid de carbon sunt cauzate de transporturi, respectiv mașini, camioane, vapoare, trenuri sau avioane atât comerciale, cât și de pasageri.

”Sectorul transporturilor este copilul-problemă al politicii de mediu și de climă”, spune Jochen Flasbarth, secretar de stat în cadrul Ministerului Federal al Mediului. Aproape în niciun alt domeniu politic nu există o asemenea întârziere în materie de reforme, ceea ce înseamnă că ”trebuie să stabilim un nou curs”.

Benajmin Fischer, economist în domeniul transporturilor în cadrul grupului de reflecție ”Agora Verkehrswende” este de părere că ”Piața susține electromobilitatea. Combustibilii sintetici nu reprezintă o alternativă rezonabilă pentru autoturisme”.

”În comparație cu propulsia electrică pe baterii, acestea necesită de cinci până la șase ori mai multă energie pentru fiecare kilometru parcurs”, a mai declarat acesta.

Mașinile personale ar putea deveni istorie

Angelika Huber-Strasser de la firma de consultanță în management KPMG, a mai precizat că transportul ecologia ar putea însemna mai mult mers pe jos sau cu bicicleta, subliniind că utilizarea frecventă a mijloacelor în comun ar putea fi o soluție.

Mai mult decât atât,a cesta spune că este posibil în viitor să împărțim vehiculul cu alți oameni din cadrul sistemului ”car-sharing”.

Aceasta a mai spus că este posibil ca mașinile private să dispară și oamenii să închirieze mașini în funcție de necesități.

”În prezent, transportul nostru de pasageri se bazează predominant pe deținerea unui vehicul propriu”, spune Angelika Huber-Strasser, citată de dw.com.

Transportul de mărfuri ar putea suporta modificări

Benajmin Fischer este de părere că mărfurile vor fi transportate mai des cu ajutorul trenurilor.

”Până în 2030, în cel mai bun scenariu, fiecare a patra tonă de marfă ar trebui să fie transportată pe calea ferată”, spune Fischer.

Acesta pledează pentru deschiderea față de tehnologie și în transportul de marfă. Camioane cu baterii electrice, camioane de tip troleibuz sau camioane care funcționează pe bază de hidrogen.

Un transport maritim mai curat

”Dacă ne uităm la cantitatea de energie necesară pe tonă și pe kilometru pentru a transporta mărfuri, navele sunt considerate o alternativă ecologică la transportul rutier. Cu toate acestea, întrucât transportul maritim necesită combustibili pe bază de petrol, acesta generează emisii considerabile de CO2. Dacă nu se schimbă nimic, emisiile generate de transportul maritim ar putea crește cu până la 50% în perioada 2018 – 2050, potrivit Organizației Maritime Internaționale (OMI).”, se arată pe dw.com.

În ceea ce privește transportul aerian, acesta ar trebui să fie mai puțin dăunător pentru climă. Comisia Europeană are de gând să înăsprească sistemul de comercializare a emisiilor, să introducă o nouă taxă intra-europeană pe parafină și cote minime pentru combustibilii sustenabili pentru aeronave.