Ciprian Șerban a trimis Corpul de Control la Metrorex
Ciprian Șerban a anunțat că a trimis Corpul de Control al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pentru a desfășura un control tematic la METROREX – Societatea Comercială de Transport cu Metroul București.
”Am trimis, astăzi, Corpul de Control al Ministrului Transporturilor şi Infrastructurii să efectueze un control tematic la ”METROREX” – Societatea Comercială de Transport cu Metroul Bucureşti”, a transmis el pe Facebook.
Potrivit ministrului Transporturilor, obiectivele stabilite pentru acest control sunt următoarele:
- Evaluarea conformității cu prevederile legale și cu reglementările interne privind derularea contractelor încheiate la nivelul societății;
- Verificarea respectării legislației în ceea ce privește acordarea de sporuri și alte beneficii pentru angajații societății.
Ciprian Șerban a mai precizat că verificările Corpului de Control pot fi extinse asupra oricăror alte aspecte legate de activitatea Metrorex.
”Vreau să fie foarte clar că verificările Corpului de Control pot fi extinse asupra oricăror alte aspecte privind activitatea Metrorex”, a afirmat acesta.
Al doilea pachet de măsuri elaborat de Guvern pentru diminuarea deficitului bugetar include acțiuni de eficientizare a activității companiilor de stat, fiind deja inițiate controale și verificări la mai multe dintre acestea.
Sporurile acordate angajaților Metrorex rămân neschimbate cel puțin până în toamnă
Recent, publicația Club Feroviar a relatat că sporurile acordate tuturor angajaților Metrorex, indiferent dacă aceștia lucrează în subteran sau nu, vor rămâne neschimbate cel puțin până toamna aceasta, când va fi discutat noul Contract Colectiv de Muncă (CCM).
Totodată, în cadrul Consiliului de Administrație s-a discutat despre necesitatea limitării cheltuielilor astfel încât acestea să nu depășească veniturile companiei.
Autoritățile din Ministerul Transporturilor au luat măsuri în privința reducerii sporurilor pentru condiții vătămătoare acordate angajaților care nu lucrează în subteran abia după ce această situație a fost adusă în atenție de publicația Club Feroviar.
Deși Adunarea Generală a Acționarilor a solicitat eliminarea acestor sporuri, demersul nu a avut succes, deoarece ele sunt incluse în Contractul Colectiv de Muncă aflat în vigoare și, prin urmare, nu pot fi modificate sau eliminate.
Publicația a relatat că, în cadrul ședinței Consiliului de Administrație, s-a decis ca bugetul Metrorex pentru 2025 să fie echilibrat, adică cheltuielile să nu depășească veniturile. Pentru a realiza acest obiectiv, este necesară reducerea unor fonduri. Deși sporurile rămân neatinse, rămâne de văzut din ce domenii vor fi tăiați banii necesari, posibil din investiții sau mentenanță.