Ministerul Transporturilor și Infrastructurii modernizează segmentul de drum național DN 73C
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii intenționează să modernizeze segmentul de drum național DN 73C cuprins între kilometrii 55+000 și 68+000, între localitatea Tigveni și municipiul Râmnicu Vâlcea (Lotul 2), în județele Argeș și Vâlcea. Proiectul presupune o investiție în valoare de 756,36 milioane lei.
În contextul realizării unui nod rutier al Autostrăzii Sibiu – Pitești la nord de Tigveni, este planificată amenajarea unui drum de legătură pentru preluarea traficului din autostradă către DN 73C, astfel încât traficul de tranzit să evite centrul localității Tigveni.
DN 73C are o lungime de 13,40 km, iar drumul de legătură ce va face conexiunea cu Autostrada Sibiu – Pitești va măsura 2,39 km.
Valoarea totală a investiției, inclusiv TVA, este de 756.367.000 lei
”Finanţarea investiţiei se realizează din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii”, arată un proiect de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenţi obiectivului de investiţii ”Reabilitare/modernizare DN 73C, km 55+000 – km 68+000, Tigveni – Municipiul Râmnicu Vâlcea (Lot 2)”, judeţele Argeş şi Vâlcea.
Durata estimată pentru execuția lucrărilor este de 14 luni
”Obiectivul de investiţie DN 73C, km 55+000 – km 68+000, Tigveni-Municipiul Râmnicu Vâlcea (Lot 2) are ca scop reabilitarea/modernizarea drumului naţional 73C, apărut ca urmare a începerii execuţiei tronsoanelor de autostradă A1 Sibiu – Piteşti, situaţie în care, pentru asigurarea preluării şi fluidizării unei părţi din traficul rutier major, care se va muta pe această secţiune de drum naţional, este necesară adoptarea unor condiţii optime şi de siguranţă şi sporire a capacităţii portante şi de trafic. De asemenea traficul de tranzit preluat nu poate fi direcţionat pe reţeaua stradală din interiorul localităţilor, astfel pentru conexiunea drumului naţional DN 73C cu sectorul de autostradă este prevăzut şi un drum de legătură nou”, se arată în Nota de fundamentare.
Drumul național 73C, în forma actuală, dispune de o platformă de 8 metri, din care partea carosabilă ocupă 6 metri, iar acostamentele câte un metru fiecare. În nordul localității Tigveni, unde va fi construit nodul rutier, legătura cu autostrada va fi realizată printr-un drum nou care evită traversarea intravilanului.
Studiile de trafic au evidențiat că traficul greu depășește 20% pe anumite tronsoane cu pante mai mari de 4%, ceea ce impune realizarea unor benzi dedicate pentru vehicule lente. Aceste benzi vor avea o lățime de 3,5 metri, fiind prevăzute și cu lărgiri suplimentare.
În cadrul proiectului se vor amenaja 6 stații pentru transportul public, iar drumurile laterale vor fi reabilitate pe o lungime de minimum 15 metri față de marginea carosabilului, folosind o structură rutieră similară cu cea a drumului principal.
Traseul drumului național traversează atât zone intravilane cât și extravilane
Traseul drumului național traversează atât zone intravilane cât și extravilane, motiv pentru care sunt prevăzute trotuare în apropierea canalelor de evacuare a apelor.
În ceea ce privește protecția mediului, vor fi realizate sisteme pentru epurarea apelor pluviale.
Proiectul include șapte structuri de tip pod și pasaj. Dintre acestea, două poduri existente pe DN 73C vor fi reabilitate: unul peste râul Bădislava (la km 55+159.5) și altul peste râul Sâmnic (la km 63+524). Pe drumul de legătură vor fi construite două pasaje și două poduri noi, iar pe DJ 678 A, podul existent va fi înlocuit din cauza stării sale avansate de degradare.
Această investiție este parte din Programul Transport (P.T.) 2021-2027, fiind inclusă în cadrul Priorității 2 – „Îmbunătățirea conectivității secundare rutiere”, categoria B: Drumuri de conectivitate și transregio.