Înmatriculările de autoturisme noi, în creștere în primele patru luni

Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut cu 25% în primele patru luni ale anului, faţă de aceeaşi perioadă din 2022, până la un volum de 37.447 de unităţi, reiese din datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV), citate de Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

La nivelul lunii aprilie 2023, numărul înmatriculărilor de autoturisme noi s-a majorat cu 16,48%, comparativ cu luna similară din anul anterior, şi a ajuns la 9.865 de unităţi.

Potrivit sursei citate, în ceea ce priveşte autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins, în aprilie, 21.846 de exemplare, mai puţin cu 14,4% în comparaţie cu aceeaşi lună din 2022. Totodată, în intervalul ianuarie – aprilie 2023, acelaşi tip de înmatriculări a ajuns la 98.453 de exemplare, în scădere cu 6,5% faţă de perioada similară din 2022, când erau înregistrate 105.323 de unităţi.

Clasamentul pe mărci de autoturisme noi este condus, în intervalul de referinţă, de Dacia – cu 16.476 de unităţi, urmată de Renault, cu 3.865 de unităţi, Hyundai (3.201), Skoda (3.013), Toyota (2.837), Volkswagen (2.705), Ford (2.246), Mercedes (1.705), BMW (1.563) şi Suzuki (1.249).

Creștere și pentru vânzările de autoturisme electrice

De asemenea, înmatriculările de autoturisme noi au crescut în România, în primul trimestru din 2023, cu 27,7%, în comparaţie cu perioada similară a anului anterior, iar autoturismele „verzi” au înregistrat un salt 34,8% şi au ajuns la o cotă de piaţă de 20,2%, reiese din datele publicate în aprilie de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele trei luni ale anului, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 1,6% faţă de perioada similară din anul anterior, ajungând, astfel, la o pondere de 67,1%. În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 2,6%, de la an la an, şi deţin o cotă de 12,8% din total.

Pe de altă parte, autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plugin), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au ajuns la o cotă de piaţă de 20,2%, la finele lunii martie a acestui an, pondere care depăşeşte cu 7,4% cota deţinută de motoarele diesel. În acest sens, autoturismele 100% electrice deţin o cotă de 8,6% din piaţă în primele trei luni ale anului 2023, comparativ cu 7,3%, cu un an în urmă.