Mercedes-AMG GT Concept

La împlinirea a 50 de ani, divizia de performanță a Mercedes-Benz, AMG, a decis să sărbătorească prin prezentarea conceptului Mercedes-AMG GT. Pe lângă o caroserie încântătoare, vehiculul are în dotare un sistem de propulsie hibrid format dintr-un motor termic V8 și unul electric alimentat de un pachet modular de baterii. Conform lui Tobias Moers, CEO al Mercedes-AMG GmbH, o eventuală mașină dezvoltată pe baza acestui concept ar putea atinge 100 km/h în mai puțin de 3 secunde. Mai mult chiar, Mercedes-AMG GT Concept este primul vehicul – după mașina de Formula 1 a grupului german – care poartă titulatura „ EQ Power+”. De altfel, deși nu pare, întregul tren de rulare al conceptului este inspirat din cel al monopostului Mercedes-AMG Petronas Formula 1.

Hyundai FE Fuel Cell Concept

 

Conceptul Hyundai FE Fuel Cell evidențiază, în opinia oficialilor mărcii coreene, angajamentul producătorului de a dezvolta autovehicule pe bază de pilă de combustie, parte integrantă din viziunea brandului de a lansa, până în 2020, nu mai puțin de 14 noi modele cu emisii reduse. Denumirea conceptului – FE (Future Eco) – reflectă tehnologia inovatoare care completează calitățile ecologice ale autovehiculului. Una dintre cele mai importante componente este umidificatorul intern de aer care reciclează apa emisă în timpul funcționării pentru a crea o atmosferă confortabilă în habitaclu. Conform Hyundai, în comparație cu actualul sistem de propulsie utilizat de Tucson Fuel Cell, noua pilă de hidrogen are o greutate redusă cu 20%, fiind și cu 10% mai eficientă. În plus, asigură o putere specifică marită cu 30%.

 

Jaguar i-PACE

Entuziasmați de succesul repurtat în ultima perioadă, britanicii de la Jaguar Land Rover continuă ofensiva de produse. În toamna acestui an conceptul i-PACE prezentat la Geneva este programat să intre în producție astfel încât anul viitor acesta să ajungă la clienți. Cu un design exterior cel puțin interesant vehiculul va intra în istoria companiei drept primul SUV electric. Și nu unul oarecare, pentru că autonomia estimată de oficialii mărcii va fi de circa 500 km. Alimentat de un pachet de baterii de 90 kWh amplasat între cele două axe, motorul electric al lui i-PACE va furniza circa 400 CP și un cuplu maxim de 700 Nm. În afara trenului de rulare, viitorul SUV va împrumuta multe dintre echipamentele prezente deja pe fratele mai mare F-PACE.

 

Peugeot Instinct

Oficialii Peugeot susțin că spectaculosul concept Instinct are la bază ideea de libertate, aceasta găsindu-se în absolut toate aspectele vehiculului. Animat de un sistem de propulsie hibrid care pune la dispoziția șoferului o putere totală de 300 CP, conceptul Instinct se remarcă, pe lângă designul răvășitor, prin utilizarea unor camere video în blocurile optice, acestea furnizând informații despre drum unui computer care, mai apoi, adaptează întreaga mașină la condițiile de trafic. Deși poate circula complet autonom, mașina se supune șoferului atunci când acesta din urmă dorește să se bucure de plăcerea condusului. Fiind un concept în pas cu vremurile, Instinct are în dotare tehnologia Samsung Artik Cloud care permite conectarea mașinii la dispozitive mobile sau baze de stocare în Cloud.

(Articol publicat în Suplimentul Auto apărut împreună cu revista Capital pe 20 martie 2017)

Citeşte şi:

Geneva Motor Show 2017: Lux şi viteză cu buget nelimitat

Geneva Motor Show 2017: Sportive de performanţă

Geneva Motor Show 2017: Vacanţe cu stil şi spaţiu

Geneva Motor Show 2017: Furnizori de imagine şi statut

Geneva Motor Show 2017: Noi staruri în jungla urbană

Geneva Motor Show 2017: Mecca industriei auto

Start lansat al pieţei autoturismelor noi