Suzuki Swift

Grație unei combinații interesante între modernism și retro, noul Swift are un aspect exterior lăudabil, iar sub caroseria ultraușoară ascunde o platformă ușoară și rigidă în același timp, un sistem „mild hybrid” SVHS, cruise control adaptiv și echipamente împrumutate de la vehicule din segmente superioare. Modernismul și funcționalitatea habitaclului sunt și ele la niveluri superioare, iar cele două motorizări 1.0 Boosterjet și 1.2 Dualjet sunt cuplate la cutii manuale sau automate adaptate în special pentru traficul urban.

Kia Picanto

Fără a avea o lungime mai mare, noul Picanto produs de Kia oferă un spațiu interior mai mare mulțumită extinderii ampatamentului cu 15 mm. Deși pare puțin, în acest segment fiecare milimetru contează. În variantele superioare de echipare, noul model pune la dispoziția pasagerilor un touch-screen de 7 inci și sisteme de siguranță avansate. Pe lângă motoarele de 1.0 litri și 1.2 litri deja existente, Picanto va avea și un propulsor nou de 1.25 litri. Modelul va fi produs doar în versiunea de carosare cu cinci uși.

Toyota Yaris

Modelul Yaris prezentat la Geneva de Toyota nu este o noutate absolută ci un face-lift al versiunii aflate deja în vânzare. Deși diferențele sunt destul de greu de sesizat, Toyota susține că a investit nu mai puțin de 90 de milioane de euro pentru a moderniza modelul. Pe lângă blocurile optice noi și câteva tușe ale designerilor, noul Yaris aduce noutăți și în zona propulsiei unde motorul de 1.33 litri a fost înlocuit cu unul de 1.5 litri dotat cu tehnologia VVT-iE, mult mai performant.

Ford Fiesta

Divizia europeană a grupului american Ford a dezvăluit la Geneva noua familie Fiesta, punând accent pe versiunea ST. Pe lângă schimbarea de design suferită de întreaga gamă Fiesta, noul ST pune la dispoziția clienților un nou motor EcoBoost cu trei cilindri  de 1.5 litri care dezvoltă 200 CP și asigură o accelerație 0 – 100 km/h în doar 6,7 secunde. Modelul dispune de un nou sistem „Drive Modes” care, cu ajutorul setărilor Normal, Sport și Track, optimizează motorul, direcția și stabilitatea mașinii.

Seat Ibiza

A cincea generație a modelului Ibiza va ajunge pe piețele din Europa în această vară și este primul model din grupul Volkswagen care utilizează noua platformă MQB A0. Conform oficialilor Seat, această nouă generație va fi disponibilă doar în versiunea cu cinci uși, spaniolii renunțând la caroserii cu trei uși sau break. Noul Ibiza este cu 2 mm mai scurt, cu 1 mm mai scund, dar cu 87 mm mai lat decât predecesorul său. În momentul lnsării vor fi disponibile două motoare alimentate cu benzină (95 CP și 115 CP) și trei dieseluri (80 CP, 95 CP și 115 CP).

Renault Captur

Deși nu pare a își avea locul între mașinile destinate în special orașului, Renault Captur este un crossover de clasă B al cărui spațiu interior nu îl recomandă pentru călătoriile foarte lungi. Pentru a completa liniar gama producătorului francez, Captur are acum detalii de design derivate din cele ale fraților săi Kadjar sau Koleos. În interior puteți găsi un volan și panouri de uși redesenate precum și sisteme multimedia Media Nav Evolution sau Renault R-Link Evolution în funcție de echipare.

(Articol publicat în Suplimentul Auto apărut împreună cu revista Capital pe 20 martie 2017)

Citește și:

Geneva Motor Show 2017: Furnizori de imagine și statut

Geneva Motor Show 2017: Mecca industriei auto