Românii au ales să nu intre în noul an cu mașini vechi, astfel că un număr impresionant de oameni și-au scos la vânzare autovehiculele. Conform autovit.ro, Volkswagen, BMW și Audi au fost mărcile de mașini cele mai prezente în anunțurile online de vânzare.

La capitolul tip de caroserie, SUV-urile au avut cea mai mare pondere în anunțurile online (aproape 30%). De asemenea, Golf și Passat de la Volkswagen au fost modele adesea scoase la vânzare, iar dieselul a fost cel mai vândut combustibil.

Peste 200.000 de mașini second-hand au fost vândute în 2021

Numai în 2021 au fost publicate pe internet un total de 240.000 de anunțuri online. Majoritatea vânzărilor au fost înregistrate în martie (aproape 25.000), iar cele mai puține în decembrie (sub 16.000).

Topul mărcilor de mașini:

  • Volkswagen 40.000
  • BMW 31.000
  • Audi 23.000
  • Mercedes 23.000
  • Ford 14.000

Topul modelelor adesea prezente în anunțurile online:

  • Volkswagen Golf 10.168
  • Volkswagen Passat 9.878
  • Audi A4 7.271
  • BMW Seria 3 7.025
  • BMW Seria 5 6.539

Categorie de preț:

  • Până la 5.000 de euro: 28%
  • 5-10.000 euro: 28%
  • 10-25.000 euro: 28%
  • 25-40.000 euro: %
  • Peste 40.000 de euro: 8%

Tip de combustibil:

  • Diesel 72,2%
  • Benzină 24,1%
  • Hibird+ electric+ altele 3,7%

Tip de caroserie

  • SUV 28,7%
  • Sedan 25,5%
  • Combi 14,9%

Referitor la mașinile second-hand, trebuie menționat faptul că taxa auto ar urma să fie reintrodusă. Ministrul Mediului a explicat că numărul autovehiculelor vechi nou înmatriculate este imens, iar Guvernul se gândește la o impozitare suplimentară a proprietarilor de mașini vechi și poluante, totul fiind bazat pe principii de protecție a mediului înconjurător.

Revine taxa auto în 2022?

Cunoscuta „taxă auto”, denumită anterior drept taxă de primă înmatriculare, taxă de poluare și timbru de mediu, ar urma să fie reintrodusă în 2022, însă aceasta ar urma aibă forma impozitării pe principii de protecție a mediului înconjurător.

De asemenea, ministrul Mediului, Tanczos Barna, a informat că Guvernul poate creşte plafonul până la care pot fi impuse taxele locale pentru mașinile poluante.

Momentan, forma taxei auto nu a fost creionată cu exactitate de autorităţile române, dar experţii în sisteme de impozitare consideră că implementarea sa este posibilă, însă trebuie formulată inteligent, astfel încât să nu încalce prevederile legislaţiei comunitare ca în anul precedent. De asemenea, specialiştii consideră că această impozitare a autovehiculelor ar trebui să ţină cont de normele Euro şi de emisiile de dioxid de carbon.

„Un instrument cu un potenţial foarte ridicat, dar insuficient utilizat, este impozitul auto anual care trebuie reaşezat pe principii de mediu”, declara recent Daniel Anghel, liderul Departamentului de Consultanţă Fiscală şi Juridică PwC România, conform adevarul.ro.