Concret, acesta propune o „simulare” pentru a vedea care sunt punctele slabe pentru ca autoritățile să poată să le corecteze până la începerea anului școlar. Alexandru Rafila vrea practic să vadă cum va funcționa o astfel de clasă în noul an, cum suportă copiii masca în timpul orelor și dacă este nevoie ca autoritățile să ajusteze anumite lucruri.

„Cred că cea mai bună idee, pentru o decizie care să fie într-adevăr utilă în prevenirea infecției și pentru a evita alte complicații, ar fi o simulare: cum funcționează o astfel de clasă, să vedem cum se comportă copiii. Putem încerca o zi, două, se pot găsi copii care să fie aduși de părinți, eventual pe bază de voluntariat, și să vedem cum funcționează o astfel de clasă, cum suportă copiii masca timp de 4-5 ore, care sunt elementele care ar putea să apară, pentru că sunt lucruri la care pur și simplu nu ne gândim în acest moment, dar dacă facem o simulare, putem să vedem care sunt punctele slabe, putem să intervenim, să renunțăm, poate, la anumite lucruri pe care le hotărâm acum, pentru că e de preferat să facem lucrurile bine înainte de începerea anului școlar”, a declarat profesorul Alexandru Rafila la Digi24.

Acesta consideră că „simularea” ar putea fi făcută în timpul rămas până la începerea anului școlar pentru a fi siguri că activitatea în școli se desfășoară corespunzător.

„Dacă adoptăm un act normativ și constatăm ulterior că anumite prevederi ale lui sunt inaplicabile sau mai puțin aplicabile, depinde, cred că va fi o problemă și cred că mai avem doar un foarte scurt răgaz. În aceste săptămâni cât au mai rămas până la începerea școlii, această simulare ar putea să fie făcută deja, ca să se poată lua o decizie care să apere și sănătatea publică, pe de o parte, dar să facă posibilă și desfășurarea corespunzătoare a procesului didactic”, a mai arătat reprezentantul României la OMS.