Bogații lumii cumpără avioane în pandemie: A fost un an fabulos

Directorul operațional al First Republic Bank, Jim Simpson,  a declarat că ”a fost o adevărată petrecere în sectorul aviaţiei private în ultimele 18 luni.” Responsabilul de finanțarea pentru achiziționarea de avioane și iahturi, acesta a declarat că a avut un an fabulos în ceea ce privește achiziționarea avioanelor.

Acest lucru nu este întâlnit doar la First Republic Bank. Există clienți în cadrul Citigroup Inc. care au atât de mulți bani încât și cei care nu au deținut niciodată un avion personal se gândesc să își achiziționeze unul.

Clienții sunt îndemnați să fie prudenți

Chiar dacă doritorii de avion privat sunt îndemnați să fie prudenți atunci când vine vorba de o astfel de achiziție, mulți dintre ei nu au putut fi convinși, spune Candice Nakagawa, consilier la MUFG Union Bank. Ea a precizat că le-a vorbit clienților despre costul mentenanței și al întreținerii, însă suma nu i-a dat înapoi de la dorința lor.

“Ard de nerăbdare să ajungă acolo. Au un exces de numerar şi o cerere reprimată. Vor să cumpere ceva frumos şi sexy şi asta de obicei înseamnă un avion privat sau un iaht”, a spus Nakagawa.

Bloomberg notează că relansarea cererii pentru avioane private este o veste bună pentru această industrie, având în vedere că face parte din cele care au fost grav afectate de pandemia de coronavirus. În anul 2020, livrările de avioane private au scăzut. Și zborurile avioanelor de business din Statele Unite ale Americii au avut parte de o scădere cu 23 de procente.

Zborurile în perioada pandemică

Cu toate acestea, zborurile și-au revenit după un timp, depășind chiar nivelul lunar înregistrat în 2019, cu toate că directorii de companii nu au zburat la fel de mult ca în alți ani.

În primul trimestru al acestui an, livrările de avioane au crescut pentru producătorii de jeturi private Textron Inc. şi Gulfstream. Cu cât mai multe restricții de călătorie sunt ridicate, nivelul comenzilor va crește și mai mult.

Restricţiile de călătorie care există în Asia şi Europa au făcut mai dificilă deplasarea, chiar şi cu un avion privat. În plus, carantina introdusă în contextul pandemiei a prelungit timpul necesar pentru a finaliza achiziţia unui avion privat până la şase luni, de la şase săptămâni înainte, a subliniat Chris Partridge.

“Nu vedem aceeaşi dinamică pe care o are piaţa americană. Subiectul călătoriilor peste hotare a fost o problemă mult mai gravă în Europa, Mijlociu şi Asia decât în SUA şi asta fie a oprit fie a determinat unii oameni să amâne achiziţia unui avion”, a spus Chris Partridge.