Codul Rutier se schimbă din temelii

După 6 ani în care punctul de amendă a stagnat la 145 de lei, acesta va fi majorat, urmând să ajungă la 165 de lei. Ministerului de Interne a venit cu această propunere, în încercarea de a impune sancțiuni mai aspre pentru șoferii care încalcă legea.

Șoferii care recidivează sunt vizați în mod special, aceștia întrând în atenția autorităților. Astfel, șoferii care acumulează amenzi repetate riscă să rămână fără permis de conducere pentru perioade semnificative.

Pentru depășirea vitezei cu 50 km/h peste limita legală, amenda poate ajunge la 3.300 de lei, în timp ce pentru neacordarea de prioritate se aplică o amendă de 1.320 de lei, și 825 de lei pentru depășirea neregulamentară.

„Spre exemplu. Astăzi la o constatare din punct de vedere al conducătorului auto sub influența alcoolului, se poate aplica avertisment și măsura complementară de suspendare a dreptului de conducere”, spune Bogdan Despescu, secretar de stat în MAI, potrivit Antena 3.

Se confiscă autovehiculul în anumite situații

Codul Rutier se schimbă din temelii. Mai mult decât atât, în cazul acelor șoferi care conduc fără permis sau fug de la locul accidentului se dispune obligatoriu măsura de suspendare a permisului între 3 și 5 ani. În plus, dacă au provocat și un accident rutier grav ar putea rămâne fără carnet până la 10 ani de zile.

De asemenea, șoferii vor fi supuși testelor pentru depistarea consumului de alcool sau substanțe interzise dacă se găsesc sticle de alcool în mașină sau au un istoric de consum de droguri. În această ultimă situație, recuperarea permisului suspendat va implica și trecerea testelor de droguri.

„Va face obiectul confiscării de autovehicule situația în care, în mod repetat, șoferul este depistat sub influența alcoolului și drogurilor sau în situația în care șoferul aflat sub influența alcoolului sau substanțelor psihoactive provoacă un accident rutier soldat cu decesul unei persoane”, mai spune Bogdan Despescu.

Experții vor reguli și mai dure privind punctele de penalizare

Cătălin Codescu, președintele Asociației Victimelor Rutiere consideră că măsura este foarte eficientă. El a precizat că aceasta funcționează deja foarte bine în țările din vestul Europei și pentru abateri mai puțin grave, cum e depășirea vitezei legale cu peste 50 Km/h.

În plus, el propune și înăsprirea regulilor privind punctele de penalizare. În opinia sa legislația nu ar trebui să permită ștergerea punctelor de penalizare după 6 luni.

„În Germania există un sistem foarte eficient cu 4 puncte nu 15, primul se șterge după 6 luni, al doilea dacă primul este activ după 1 an, al treilea după 2 ani și al patrulea după 4 ani”, a mai spus președintele Asociației Victimelor Rutiere.