Parcul, amplasat la kilometrul 23 pe Autostrada A1 Bucureşti-Piteşti, este format din patru hale de depozitare în suprafaţă de 107.800 mp şi are alăturat peste 28 ha de teren neutilizat, destinat extinderii. Spre comparaţie, Europolis Logistic Park, cumpărat la începutul anului de compania P3 cu 120 mil. euro, cuprinde opt depozite de 215.000 mp şi circa 40 ha de teren pentru extindere. Astfel, noua proprietate tranzacţionată are jumătate din suprafaţa Europolis Logistic Park, de unde se estimează o valoare de vânzare de 50 mil. euro.

În contabilitatea Prologis, cele patru hale sunt trecute cu o valoare de 40,5 mil. dolari, iar terenul adiacent cu 8,7 mil. dolari. Astfel, întregul parc a fost evaluat la 49,3 mil. dolari în raportul financiar al companiei aferent anului 2014.  

Proiectul Prologis, construit în etape în 2007 şi 2008, este al patrulea ca mărime din România, după Ploieşti West Park (237.00 mp), Europolis Logistic Park şi Bucharest West (131.000 mp).

Tranzacţia de vânzare a Prologis Park Bucharest A1 a fost aprobată de acţionari pe data de 12 august, potrivit datelor publicate în Monitorul Oficial. Proiectul este închiriat aproape în totalitate unor operatori logistici precum Geodis Calberson, Kuehne & Nagel, H. Essers sau Cargo Partners. Proiectul Prologis mai dispune de circa 28 ha de teren adiacent construcţiilor, cumpărat pentru circa 7 mil. euro în 2008 de la Nicolae Raţiu, fiul fostului om politic Ion Raţiu. Americanii au mai cumpărat teren şi de la omul de afaceri româno-american Nicholas Abaco.

Această tranzacţie asigură ieşirea Prologis de pe piaţa românească, parcul logistic de lângă Bucureşti fiind singura proprietate deţinută la nivel local. Americanii intraseră în România în anul 2006. Compania deţine proiecte cu o suprafaţă totală de circa 55 mil. mp în 21 de ţări, fiind cel mai mare proprietar de spaţii industriale din lume.

Cine este cumpărătorul

De cealaltă parte, CTP îşi întăreşte poziţia de proprietar de spaţii industriale în România, după ce în ultimele luni a mai cumpărat alte trei parcuri. Dezvoltatorul a cumpărat Mercury Logistics Park, amplasat peste drum de proiectul Prologis, de la fondul american de investiţii Heitman, pentru circa 10 mil. euro; ulterior şi-a adăugat în portofoliu proiectul Cefin Logistic Park din Arad, preluat în procedură de insolvenţă de la Volksbank pentru circa 15 mil. euro; şi, cel mai recent, a plătit circa 10 mil. euro pentru Deva Logistic Park din comuna Băcia, proiect cumpărat de la antreprenorul belgian Yves Weerts.

În luna iulie, CTP a finalizat şi primul proiect dezvoltat integral de companie în România pentru producătorul german Frankische, pe un teren din Turda. Compania mai deţine în România, încă de dinainte de criză, o suprafaţă de circa 120 ha de teren în localităţi precum Mădăraş, Borş, Piteşti şi Cluj.

CITEŞTE ŞI CTP a cumpărat cu 10 mil. euro parcul logistic din Deva dezvoltat de belgianul Yves Weerts

CITEŞTE ŞI Lone Star a plătit 9 mil. euro pe depozitul din Chiajna cumpărat de la Aviva

CITEŞTE ŞI Miliardarii americani se dezlănţuie în România. Mai investesc 35 mil. euro în două depozite

Sector fierbinte

După ce au livrat depozite în suprafaţă de 86.000 mp în trimestrul al doilea al acestui an, aproape toate construite la cerere, dezvoltatorii imobiliari activi în România pregătesc finalizarea unui stoc cu o suprafaţă similară în a doua parte a anului, conform calculelor JLL. În paralel, investitorii au cumpărat numai în prima jumătate a acestui an cinci parcuri logistice în valoare de 164 mil. euro, volum aproape de trei ori peste cel consemnat în 2014.

După un prim trimestru în care nu s-a finalizat niciun depozit, în ultimele trei luni, dezvoltatorii au adus pe piaţă jumătate din suprafaţa programată pentru acest an. Astfel, Globalworth, firma omului de afaceri Ioannis Papalekas, a predat către Continental 45.400 mp şi către Elster alţi 7.000 mp în cadrul Timişoara Airport Park; tot în Timişoara, Helios Phoenix a livrat 20.000 mp firmei americane TT Electronics în cadrul parcului logistic Olympian, iar compania CTP a finalizat proiectul pentru Frankische (4.000 mp). În plus, Transilvania Logistic Park din Cluj a fost extins cu 10.000 mp.

După aceste noi livrări, stocul de spaţii logistice şi industriale al ţării a ajuns la 2 mil. mp, din care jumătate este grupat în jurul Bucureştiului, potrivit JLL.

Pentru semestrul al doilea se anunţă extinderea parcurilor Ploieşti West Park, VGP Timişoara, WDP Ploieşti şi construcţia noii fabrici de cablaje auto din Brăila pentru japonezii de la Yazaki. În Bucureşti se aşteaptă doar finalizarea parţială a două proiecte noi: extinderea P3 Logistic Park (fostul Europolis Logistic Park), cu două hale de 75.000 mp, şi noul proiect Log.Iq Mogoşoaia al austriecilor de la Immofinanz, care va aduce două depozite de 40.000 mp.