Profitul net al Yahoo! a crescut în trimestrul al treilea de peste trei ori, la 186 milioane de dolari, de la 54 milioane de dolari în perioada similară a anului trecut, deşi veniturile companiei au scăzut, datorită majorării afacerilor pe segmentul de publicitate şi reducerilor de cheltuieli.

Acţiunile Yahoo! au urcat cu 5% pe bursa de la New York după anunţarea rezultatelor, care depăşesc puternic estimările pieţei atât în materie de profit, cât şi de vânzări.

Analiştii consideră că afacerile Yahoo! vor continua să se îmbunătăţească în trimestrul al patrulea, odată cu ameliorarea condiţiilor economice şi, implicit, creşterea cheltuielilor alocate de companii pentu publicitatea online.

Yahoo! este cel mai mare operator de advertising online din Statele Unite, însă ocupă locul secund pe piaţa căutărilor pe internet, la mare distanţă de liderul Google, care deţine o cotă de piaţă apropiată de 65%.

Afacerile din China i-au adus pe plus

Veniturile Yahoo! au scăzut cu 12% în trimestrul al treilea, la 1,57 miliarde de dolari, de la 1,78 miliarde de dolari în perioada similară a anului trecut, însă vânzările de publicitate online au urcat cu 2%, indicând perspective favorabile pentru companie.

Creşterea neaşteptat de puternică a profitului se datorează în proporţie de circa 30% vânzării participaţiei Yahoo! la site-ul chinez alibaba.com.

Compania a trecut printr-un proces amplu de restructurare sub conducerea directorului general Carol Bartz, care a preluat această funcţie la începutul anului. Yahoo! a renunţat în vară la 5% din personal, respectiv 675 de poziţii, şi a renunţat la mai multe active neperformante.

În plus, Yahoo! a încheiat un parteneriat pe 10 ani pe segmentul de căutări online cu Microsoft, pentru a ataca poziţia Google pe această piaţă, însă acordul este încă evaluat de autorităţile antitrust.

În primele nouă luni ale anului, veniturile Yahoo! au coborât cu 12,6%, la 4,72 miliarde de dolari, de la 5,4 miliarde de dolari în perioada ianuarie-septembrie a anului trecut. Profitul net a scăzut totodată cu 38,4%, de la 725,38 milioane de dolari la 449,55 milioane de dolari, se arată în raportul financiar trimestrial al companiei.

SURSA: Mediafax