Luminița Barcari a explicat că în scenariul roșu, elevii ar putea chiar susține ca teză un eseu pe care să îl trimită online. De asemenea, în scenariul galben elevii ar putea susține tezele pe rând, în momentul când revin la școală.

Declarația secretarului de stat în Educație

„Cu privire la teze, trebuie să aplicăm aceeași regula pentru toată lumea, nu putem sa facem discriminări: pentru elevii din scenariul verde sa dam teze, pentru ceilalți nu. Am analizat posibilitatea susținerii tezelor semestriale indiferent de scenariu, pentru că aceste teze sunt prevăzute în ROFUIP aprobat prin ordin de ministru și la a cărui elaborare au contribuit toți partenerii noștri sociali”, a transmis secretarul de stat în Educație în cadrul unei conferințe.

Luminița Barcari a explicat faptul că varianta propusă este doar o variantă de lucru iar decizia va fi luată după o consultare cu sindicatele, părinții și elevii.

„La momentul respectiv, toți au fost de acord să se susțină. În varianta verde, elevii să dea tezele normal, în scenariul galben să susțină aceste lucrări atunci când vin elevii la clasă, profesorul având în vedere ca elevii să aibă același tip de item, iar în roșu – în funcție de disciplină – pot fi concepute subiectele pentru teze adaptat în funcție de tipul de itemi la care se pretează fiecare disciplină.

La Limba și literatura română, colegii mei au propus chiar un eseu. Dar este doar o variantă de lucru și după ce ne vom consulta cu sindicatele, părinții, elevii, vom lua o decizie. Deci în scenariul roșu, elevul să transmită lucrarea lui în timp real profesorului. Noi am studiat toate posibilitățile și, în functie de ce vom stabili la nivelul MEC, vă vom transmite un răspuns final”, a completat aceasta.

Sursa foto: INQUAM Photos/Alex Nicodim