Potrivit datelor guvernamentale publicate luni, Apple a vândut luna trecută mai puţin de o jumătate de milion de smartphone-uri în China, deoarece epidemia de coronavirus a afectat semnificativ cererea, transmite Reuters.

La sfârşitul lunii ianuarie, China a introdus restricţii de călătorie şi a cerut cetăţenilor să evite locurile publice, chiar înainte de Anul Nou chinezesc, când în mod tradiţional vânzările cresc semnificativ. Multe restricţii au rămas în vigoare pe parcursul lunii februarie.

În total, brandurile de telefoane mobile au livrat 6,34 milioane de dispozitive în februarie, în scădere cu 54,7% faţă de cele 14 milioane livrate în perioada similară din 2019, arată datele publicate de Academia de Tehnologia Informaţiei şi a Comunicaţiilor din China.

Androidul a înregistrat cel mai mare declin

Nici ceilalți giganți nu au scăpat de urmările virusului uciga. Brandurile cu sistem de operare Android, care includ dispozitive produse de Huawei Technologies şi Xiaomi, au înregistrat cel mai semnificativ declin luna trecută. Împreună, companiile au livrat 5,85 milioane de telefoane mobile, faţă de 12,72 milioane în februarie 2019.

În ceea ce privește livrările de dispozitive Apple, acestea au scăzut la 494.000, de la 1,27 milioane în februarie 2019. În ianuarie, compania a livrat uşor peste două milioane de telefoane mobile inteligente.

De asemenea, magazinele Apple din China au fost închise cel puţin două săptămâni în februarie, din cauza temerilor privind extinderea epidemiei, citează agerpres.

Luna trecută, Apple a avertizat că este puţin probabil să-şi îndeplinească ţintele trimestriale de vânzări stabilite recent, din cauza efectelor epidemiei în China, care au afectat lanţul de aprovizionare şi au amânat redeschiderea fabricilor.

Facilităţile de producţie din China, unde sunt produse telefoanele iPhone şi alte produse electronice, au început să se redeschidă, dar activitatea acestora este mai lentă decât se estima, a precizat Apple. Compania avertizează că va avea la dispoziţie mai puţine telefoane pentru a fi vândute pe plan global.

China a fost responsabilă pentru 15% din veniturile Apple trimestrul trecut, sau 13,6 miliarde de dolari.