Mai exact, Unilever Plc intenționează să investească  un miliard de euro pentru a putea elimina combustibilii fosili din produsele sale de curăţenie până în 2030, în ideea de a reduce emisiile de carbon create de chimicalele utilizate în fabricarea acestor produse, transmite Reuters, citată de agerpres.

Grupul anglo-olandez, care deţine mărci precum Omo, Persil, Cif şi Domestos a precizat că în locul substanţelor petrochimice, produsele de curăţenie vor utiliza înlocuitori produşi din plante sau alte surse biologice, surse marine, precum alge, şi materiale reciclate.

În condiţiile în care produsele chimice utilizate în produsele de curăţenie ale grupului reprezintă 46% din emisiile de carbon ale diviziei Home Care de-a lungul ciclului lor de viaţă, această modificarea va permite grupului Unilever să îşi reducă emisiile de carbon cu o cincime.

Cererile au explodat

În prezent, Unilever, care pe lângă produse de curăţenie mai oferă şi supele Knorr, se bucură în prezent de o cerere fără precedent pentru produse de curăţenie ca răspuns la pandemia de coronavirus. În luna iulie grupul a anunţat că vânzările de Cif şi Domestos au înregistrat o creştere de două cifre în prima jumătate a lui 2020.

„Consumatorii vor produse accesibile şi sustenabile care sunt la fel de performante ca şi cele convenţionale. Progresele rapide ale ştiinţei şi tehnologiei ne permit să satisfacem această cerere”, a declarat Peter ter Kulve, preşedintele diviziei Home Care a grupului Unilever.

Această decizie care constă în eliminarea combustibililor fosili din produsele de curăţenie este o etapă crucială din strategia Unilever vizând reducerea la zero a emisiilor de carbon din propriile sale operaţiuni până în 2039, cu 11 ani mai devreme decât termenul limită înscris în Acordul de la Paris.

Unilever a fost înfiinţată în 1930, în urma fuziunii dintre un producător olandez de margarină şi un fabricant britanic de săpunuri. Unilever este unul dintre cei mai importanţi furnizori mondiali de alimente şi produse de îngrijire personală, prezent în peste 190 de ţări, ajungând la 2,5 miliarde de consumatori în fiecare zi. Compania are 155.000 de angajaţi şi a generat vânzări în valoare de 51 miliarde euro, în 2018.

Unilever South Central Europe coordonează din Bucureşti operaţiunile în şapte ţări din zonă: România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia şi Republica Moldova.