Cine este gigantul din Polonia care va deschide magazine în România

Pe masa Consiliului Concurenței din România se afla documentația pentru o tranzacție propusă de o companie din Polonia cu peste 10.000 de angajați. Conform informațiilor disponibile la acea vreme, compania românească DRIM Daniel Distribution FMCG era vizată de interesul companiei poloneze Zabka, care dorea să achiziționeze pachetul majoritar de acțiuni al acesteia.

În luna aprilie, a fost luată decizia, iar după obținerea aprobărilor de reglementare din partea autorităților române, Grupul Zabka și-a exprimat prioritatea de a continua dezvoltarea rapidă a DRIM. Acest lucru este motivat de combinarea poziției puternice pe piață a DRIM cu expertiza în domeniul retailului de proximitate și resursele financiare ale Grupului Zabka, conform declarațiilor lui Tomasz Suchanski, CEO al Grupului Żabka.

Zabka se asociază cu o companie din Pitești

DRIM Daniel Distribution este o companie de familie cu o experiență semnificativă în industrie, gestionată în prezent de a doua generație de succesori ai fondatorilor, familia Trandafir și Ioana Ionitescu, din Pitești.

Grupul Zabka este un gigant din Polonia, recunoscut pentru prezența sa puternică pe piața retailului de proximitate. Compania operează o rețea extinsă de magazine de tip convenience și a obținut o reputație solidă în domeniu.

Cu peste 10.000 de magazine, oferind livrări din ușă în ușă, soluții digitale și servind peste 3 milioane de clienți zilnic, Grupul Zabka din Polonia este unul dintre liderii de piață în domeniul produselor moderne de proximitate în întreaga Europă.

Această marcă de retail a fost înființată în 1998, iar începând cu anul 2021, compania operează sub numele de Zabka Group, constând din trei unități de afaceri principale: Zabka Polska, Zabka Digital și Zabka Future.

Polonezii au analizat piața

În comunicatul care anunță intrarea gigantului din Polonia pe piața din România, se precizează că decizia vine în urma unui „istoric de creștere și potențialul de dezvoltare viitoare a pieței românești”, făcând din piața din România „o direcție geografică naturală pentru extinderea Grupului”, conform oficialilor polonezi.

De asemenea, se menționează că această decizie a fost luată după o analiză detaliată a pieței românești și a preferințelor consumatorilor locali. Prin intrarea pe această piață, Grupul Żabka va obține cunoștințe și experiență, permițându-i să ia decizii informate în ceea ce privește investițiile viitoare în România și să selecteze zonele potrivite pentru dezvoltare din portofoliul său extins.

Pentru moment, se cunoaște că există planuri pentru deschiderea a cel puțin 200 de magazine în România, iar este foarte probabil ca o parte dintre acestea să fie localizate în Pitești. Ulterior, există potențialul ca gigantul polonez să deschidă locații și în alte orașe, inclusiv în București.