Ministerul Turismului nu va plăti banii prevăzuţi în contractul încheiat cu asocierea THR/TNS pentru realizarea brandului de turism al României dacă se dovedeşte că aceasta a încălcat clauzele privind drepturile de autor.

“Dacă se va dovedi că THR/TNS au încălcat clauzele prin care erau obligaţi să prezinte MDRT şi Consiliului de brand un produs unic asupra căruia să aibă toate drepturile de proprietate intelectuală, ministerul nu va plăti banii prevăzuţi în contract pentru aceste produse”, a declarat ministrul Turismului, Elena Udrea, la reuniunea consiliului de brand.

De asemenea, aceasta a adăugat că întreg procesul pentru realizarea brandului turistic a fost legal şi transparent.

În ceea ce priveşte forma frunzei din logo-ul brandului, Udrea a precizat că “ministrul nu este specialistul care trebuie să decidă dacă aceasta a fost copiat sau nu”.

“Logo-ul este format din trei părţi, respectiv logo tip reprezentat de inscripţia România, sloganul şi izotipul ce reprezintă elementul grafic ce poate fi interpretat ca formă de relief sau apa curgătoare. Legat de izotip, am cerut asocierii THR/TNS să ne spună punctul de vedere legat de similitudinile evidente cu semnul de companiei britanice de transport. Nu sunt specialistul care trebuie să decidă”, a explicat ministrul Turismului.

Elena Udrea a subliniat că rezultatul discuţiilor din consiliul de brand va decide punctul de plecare pentru ceea ce “vrea să facă România pe piaţa internaţională”.

THR/TNS a oferit cel mai bun preţ

La licitaţia organizată de Ministerul Turismului în 2009 au participat, alături de asocierea THR/TNS, compania Brandient, precum şi firmele de branding Landor, Future Brands, Siegel & Gale, care au fost descalificate în procesul de licitaţie. Consorţiul condus de Wally Olins a fost respins din cauza preţului mai mare, THR/TNS oferind cel mai bun preţ.

Brandul turistic al României a fost lansat, joi, 29 iulie, la Expoziţia Mondială Shanghai 2010 sub sloganul “România – Descoperă grădina Carpaţilor”, noua imagine promovată urmărind dublarea numărului de persoane din străinătate care se pot gândi la ceva unic în ţară.

Identitatea vizuală a brandului este susţinută de un element grafic puternic ancorat în natura şi tradiţia românească – frunza. În întregime, simbolul grafic intenţionează să sugereze varietatea formelor de relief specifice României şi trimite la elementele primordiale – pământ, apă, natură sălbatică, aventură, dinamism.

În urma unor afirmaţii apărute în presa din România, potrivit cărora unele însemne grafice utilizate în identitatea vizuală a României sunt identice cu cele ale unei companii britanice de transport, MDRT a convocat luni Consiliul pentru coordonarea proiectului privind brandul de turism al României, în vederea luării unei decizii în privinţa originalităţii unor însemne grafice utilizate în identitatea vizuală a României.