Taxe de înmatriculare mai mari pentru proprietarii de mașini pe benzină și motorină

Bonusul la cumpărarea de mașini electrice a fost eliminat. Totuși, Agenția Federală de Mediu din Germania propune un nou sistem de finanțare. Este vorba despre o taxă de primă înmatriculare foarte mare.

Ea este plănuită pentru vehiculele care sunt considerate dăunătoare pentru climă. Fondurile provenite de aici ar urma să fie redirecționate către cumpărătorii de mașini electrice.

În 2024, se anunță schimbări semnificative pentru șoferii din Germania. În primul rând, costurile vor crește. În plus, achiziționarea de mașini electrice va deveni și mai dificilă.

În luna decembrie, a avut loc, deja, o schimbare neașteptată. Bonusul de mediu a fost eliminat. Astfel că nu mai există sprijin financiar din partea guvernului pentru achiziționarea de mașini electrice.

Cu toate acestea, situația ar putea suferi noi modificări, iar șoferii de mașini cu motoare cu ardere internă ar putea fi supuși unor penalizări. Conform publicației decho24.de, se discută despre planuri de impunere a unor taxe mai mari pentru această categorie de conducători auto.

Șoferii se pot aștepta la o schimbare costisitoare, deoarece Agenția Federală de Mediu a propus o majorare a taxelor pentru mașinile cu emisii mari de CO₂.

„Venitul ar putea fi folosit pentru finanțarea unui bonus pentru achiziționarea de mașini electrice mici și mijlocii”, a precizat președintele Dirk Messner pentru „RND”.

Agenția Federală de Mediu a explicat pentru echo24.de că există multiple variante imaginabile pentru un sistem bonus-malus. Prin implementarea unui astfel de sistem, nu toți contribuabilii ar susține financiar achiziționarea de mașini electrice, ci doar cei care își permit un vehicul nou cu emisii semnificative de CO₂.

mașini de lux
Mașini de lux / SURSA FOTO: Dreamstime

Concluziile unui raport al Agenției Federale de Mediu, în 2021

Plățile unice la achiziționarea unei mașini au un impact mai semnificativ decât taxele anuale pentru vehicule, potrivit Agenției Federale de Mediu.

„Plățile unice la cumpărarea unei mașini au un efect mai mare decât taxele anuale pentru vehicule. Multe țări europene au deja un sistem corespunzător pentru o nouă taxă de înregistrare. În Germania, ar fi cel mai ușor de implementat dacă taxa pe vehicul ar fi majorată în anul primei înmatriculări”, a transmis Agenția Federală de Mediu.

Agenția Federală de Mediu propune impunerea unor taxe mai ridicate pentru vehiculele considerate dăunătoare mediului, în timp ce susține promovarea mașinilor electrice.

„Pe lângă standardele UE privind CO₂ pentru mașini, Agenția Federală de Mediu recomandă o reformă a taxei vehiculelor, care permite perceperea unei suprataxe climatice pentru mașinile care dăunează climei în primul an înregistrare („malus”)”, propune Agenția Federală de Mediu pentru mașinile pe benzină și motorină.

Agenția ia în considerare costurile climatice pentru mașinile care dăunează climei.

„Luând în considerare costurile climatice pentru mașinile care dăunează climei, mașinile ecologice devin automat mai atractive din punct de vedere financiar, ceea ce sprijină în plus creșterea electromobilității. (…) În ce moment ar fi posibilă o creștere a taxei pentru vehiculele cu emisii mari este o decizie politică asupra căreia Bundestagul ar trebui să o decidă dacă este necesar. În opinia noastră, acest lucru nu se va întâmpla în timp util, dar, pe de altă parte, desigur, timpul este esențial”, explică Agenția Federală de Mediu.

masini vehicule auto
Mașini în parcare / SURSA FOTO: Dreamstime

Agenția de Mediu nu ține cont de riscurile asociate mașinilor electrice

Agenția de Mediu investește masiv în electromobilitate, fără a lua în considerare numeroasele inconveniente, în afară de costurile semnificative.

Un incident recent ilustrează această problemă. În Chicago, din cauza temperaturilor foarte scăzute, stațiile de încărcare destinate mașinilor electrice Tesla nu au mai funcționat.

Astfel, unele străzi ale orașului s-au transformat în adevărate locuri de parcare pentru mașini electrice, deoarece șoferii nu au putut încărca vehiculele lor timp de mai multe zile.

Măsurile actuale sunt considerate insuficiente pentru atingerea obiectivelor de protecție a climei, astfel că se propune impunerea unei taxe mai mari pentru vehiculele cu motoare cu ardere internă.

„15 milioane de mașini complet electrice în 2030 sunt necesare pentru ca sectorul transporturilor să poată aduce o contribuție suficientă la atingerea obiectivelor naționale de protecție a climei și a cerințelor de reducere ale Reglementarea UE privind partajarea efortului pentru emisiile de la clădiri și trafic. Cu toate acestea, măsurile și instrumentele adoptate în prezent nu sunt suficiente pentru a atinge acest obiectiv”, se spune.

Un raport de proiecție a evidențiat că, având în vedere toate măsurile adoptate până în prezent, în Germania vor exista doar opt până la nouă milioane de mașini complet electrice până în 2030. Se sugerează că acest ritm nu ar fi suficient pentru atingerea obiectivelor stabilite.

„Cu instrumente naționale ambițioase care sunt implementate pe termen scurt, obiectivul de 15 milioane de mașini complet electrice în 2030 poate fi încă atins. Accentul ar trebui să fie pe o reformă a taxei vehiculelor.”