Joi, pe data de 25 aprilie, Sorin Grindeanu a fost prezent la Timișoara, unde a avut loc ședința de Guvern.

„Acum, știm cu toții că Banatul îi fruncea și de asta spuneam că într-un final în Timișoara și ceea ce înseamnă investițiile în orașul nostru și în județul nostru reprezintă un punct aparte. Infrastructură modernă să știți că în acest moment se construiește peste tot, și la Buzău, iar în toamna acestui an, așa cum și dumneavoastră ați anunțat de mai multe ori, se va circula inclusiv pe autostrada A7, cea care leagă Muntenia de Moldova, pe primii kilometri de autostradă.

E o dovadă, dacă vreți, ca în județul unde cât de cât infrastructura a venit – și mă refer la autostrada A1 – să poată să fie un exemplu de exportat pentru că, știți foarte bine, din ’89, la Timișoara se spune un lucru: ‘Azi în Timișoara, mâine în toată țara’ „, a declarat el.

Sorin Grindeanu: Se înființează punctul de trecere a frontierei Beba Veche -Kübekháza

În cadrul ședinței, ministrul Transporturilor a anunțat că se va înființa punctul internațional de trecere a frontierei Beba Veche -Kübekháza, Ungaria

„Așadar, pentru că suntem în Banat, dați-mi voie să încep prin a anunța implementarea unui proiect așteptat de ani de zile. Azi dimineață, împreună cu domnul prim-ministru… sau mai devreme împreună cu domnul prim-ministru ne-am întâlnit și cu primarii din zonă, în special cel vizat direct, primarul de Beba Veche, care e prezent în clădire, și anume punctul internațional de trecere a frontierei Beba Veche -Kübekháza, Ungaria.

Pentru înființarea acestuia vom aproba în ședința de azi hotărârea de guvern necesară. E un proiect care a parcurs un drum destul de lung. Tot aici, la Timișoara, vă aduceți aminte, în septembrie anul trecut, am avut o întâlnire cu ministrul de externe ungar, cu domnul Szijjártó, și am hotărât pașii de urmat”, a spus acesta.

Principalele probleme de infrastructură din județul Timiș

Întrebat care sunt principalele probleme de infrastructură din județul Timiș, Sorin Grindeanu a răspuns:

„Faptul că m-aţi întrebat care sunt proiectele majore de infrastructură în judeţul nostru îmi ridică într-un fel mingea la fileu şi daţi-mi voie, pe scurt, să vi le reamintesc. Sigur că încep cu centura Timişoarei – merge într-un ritm foarte bun, undeva în iulie anul acesta va fi inaugurată, va fi dată în trafic. Astăzi când vorbim suntem undeva la 80% din valoarea respectivă sau din implementarea proiectului”

Acesta a spus, în acest context, că s-a deblocat licitația pentru Centura Vest la patru benzi. Termenul final pentru depunerea ofertelor este 15 mai, a precizat ministrul.

„O altă veste bună este că a fost deblocată licitaţia pentru Centura Vest la patru benzi. Timişorenii ştiu foarte bine că în ultimele săptămâni aceasta a fost blocată. Termenul final de depunere de oferte este 15 mai. În paranteză fie spus, această Centură Vest va fi la patru benzi. De asemenea, drumul de legătură de la A1 la Sânandrei eu sper ca în următoarele săptămâni să fie deblocate lucrurile la CNSCA, astfel încât să semnăm un nou contract, să se intre în faza de execuție”, a anunțat el.

Tot la finalul acestei luni, spune Sorin Grindeanu, vor recepționa studiul de fezabilitate pentru drumul expres Timișoara – Moravița, astfel încât licitația să se demareze în această vară.

„Tot așa, până la sfârșitul lunii acesteia, maxim în prima decadă a lunii iunie, vom recepționa studiul de fezabilitate pentru drumul expres Timișoara – Moravița, astfel încât să putem da drumul în această vară la licitația pentru proiectare și execuție Timișoara – Moravița. Nu pot să nu amintesc de celebra autostradă pentru urși sau… o știți cu toții, o știe toată România”

În acest moment a fost semnată autorizația de construcție, se încep lucrările, dar vă asigur un lucru, fiindcă am văzut că au fost anumite neliniști dinspre anumiți domni, această lucrare va fi finalizată în timp, având finanțare PNRR. Nu există niciun fel de temeri că acest tronson de la Marginea la Holdea nu va fi finalizat. Deci se intră deja… se știe foarte bine, au fost aduse utilajele pentru săparea tunelelor ș.a.m.d. Pot să vă spun ceva, domnule prim-ministru și dragi colegi… Da, asta cu urși în Banat… nu, în Timiș, în Timiș îi mai… e o discuție care, mă rog, naște foarte multe pasiuni. Aș trece peste, fiind într-o ședință de Guvern”, a spus acesta.

Nou terminal la Aeroportul Timişoara, dar şi modenizarea căii ferate Caransebeș-Arad

Oficialul a amintit de problema urșilor din acea zonă, asigurând că situația se va repara.

„E greu totuși să să nu amintesc că în 2017 – în acea perioadă eram prim-ministru – exista aceeași discuție cu urșii din zona respectivă, de la Margina la Holdea, care nu prea sunt, dar, mă rog, trecem peste această etapă. Important este că acum se intră în faza de execuție, iar această rușine națională încercăm să o reparăm, intrând în această fază de execuție. Să știți că eu, şi scuzați-mă că sunt un pic mai detaliat pe ceea ce înseamnă proiectele Timișoarei, să știți că eu sunt mândru că actuala echipă guvernamentală, condusă de primul ministru, înțelege necesitatea continuării investițiilor în această zonă, care a fost pe nedrept ocolită în acești 30 și ceva de ani de după Revoluție”, a afirmat el.

Sorin Grindeanu a amintit, de asemenea, despre inaugurarea noului terminal la Aeroportul Timișoara. În acest context, a anunțat că acolo vor urma și alte lucrări privind centrul logistic și un parc fotovoltaic.

„Ați fost împreună și am fost împreună acum aproximativ o lună la inaugurarea noului terminal la Aeroportul Timișoara, unde vor mai urma și alte lucrări legate de centrul logistic și de un parc fotovoltaic. De asemenea, Aeroportul Timișoara va fi legat, și se știe foarte bine, de Gara de Est printr-o legătură feroviară, licitație aflată în desfășurare”, a declarat el.

Ministrul Transporturilor a vorbit, de asemenea, despre modernizarea căii ferate Caransebeș-Arad. Potrivit lui, investițiile, în total, se ridică la peste 10 miliarde de lei, echivalentul a 2 miliarde de euro.

„Nu pot să nu amintesc, de asemenea, proiect PNRR, finanțare PNRR tot pe cale ferată Caransebeș-Arad, modernizarea de la Caransebeș la Arad fiind patru loturi. Am făcut un total, domnule prim-ministru, al acestor investiții și nu le-am amintit pe toate, din infrastructură, să știți că sunt în valoare de 10 miliarde de lei, deci cam 2 miliarde de euro, dar poate părea mult şi e mult comparativ cu ce s-a întâmplat în istoria ultimilor 35 de ani, dar Timișul, domnule prim-ministru, merită aceste investiții, pentru că, așa cum ați amintit și dumneavoastră, se numără printre județele care contribuie cel mai mult la PIB-ul României.

Orice investiție pe care o derulăm în zona de vest a țării, la momentul finalizării, va avea o contribuție importantă la creșterea economică a României și la dezvoltarea țării noastre”

Timișoara va avea un stadion nou

Grindeanu a ținut să încheie cu faptul că Timișoara va avea un stadion nou, la standarde UEFA, „așa cum merită”. Acesta a spus că deși nu e un proiect al Ministerului Transporturilor, ca timișorean, este mândru că se vor putea urmări meciuri de fotbal pe un stadion nou, cu 30.000 de locuri.

Oficialul, care s-a declarat un suporter al clubului spaniol Real Madrid, a subliniat că stadionul „Dan Păltinișanu” e un stadion care are în spate o istorie. Potrivit lui, în anii ’80, Poli a învins pe Celtic, în anii ’90 a scos pe Atletico Madrid. De asemenea, în 1992, Poli a făcut egal cu Real Madrid pe stadionul „Dan Păltinişanu”. A menționat și că Poli are aceleași cu Real Madrid, alb sau alb-violet.

„M-aș bucura ca în viitor, odată cu construcția acestui stadion, cu o nouă emulație, pentru că e necesară emulația în jurul acestui fenomen, să putem să avem încă o dată meciuri de asemenea anvergură, dar am convingerea că odată cu construcția acestui nou stadion, se va crea acea emulație pe care doar Timișoara știe să o ofere, care va duce la formarea unei echipe puternice”, a conchis ministrul Transporturilor.