Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate

Situație incredibilă. Gafe la nivelul Ministerului Educației. O confuzie care vizează mulți români

Autor: | | 0 Comentarii | 15075 Vizualizari

Într-un document semnat de Biroul de Presă al Ministerului Educației, este stipulat faptul că instituția nu recunoaşte analfabetismul funcţional întrucât nu există o definiţie la nivel internaţional. Afirmația este contrazisă chiar de către ministrul Ecaterina Andronescu

Ministerul Educaţiei susţine, într-o clarificare trimisă Edupedu.ro, că “nu există o definiţie, un indicator sau o valoare asociate la nivel internaţional a noţiunii de analfabetism funcţional”. Documentul este semnat de Biroul de Presă al Instituţiei. Pe de altă parte, afirmaţia este contrazisă chiar de către ministrul Ecaterina Andronescu, care a declarat că “Avem 40% analfabetism funcţional şi nu putem lăsa aşa acest lucru.”

Mesajul primit de Edupedu.ro de la Ministerul Educaţiei pe 24 ianuarie este următorul:

"Bună ziua,

Având în vedere articolul publicat pe Edupedu.ro, în data de 22 ianuarie, Ministerul Educaţiei Naţionale face următoarele clarificări:

Informaţie prezentată pe edupedu.ro: În aceeaşi seară (n.red. 20 ianuarie) ministrul şi-a manifestat indignarea faţă de Oana Moraru şi Cosmin Prelipceanu, care-i spuneau că avem 40% analfabetism funcţional: 

„Pe ce vă bazaţi dl Prelipceanu, pe ce vă bazaţi? Știţi care e drama noastră? Sunt cifre care se vehiculează, care nu au niciun suport în realitate (…) Cred că trebuie să avem foarte mare responsabilitate atunci când vorbim de cifre exacte!”, a declarat Ecaterina Andronescu.

Clarificare MEN: Nu există o definiţie, un indicator sau o valoare asociate la nivel internaţional (OECD, COM, BM) a noţiunii de analfabetism funcţional. Cei care se referă la această noţiune fac o asociere nefondată între analfabetismul funcţional şi rezultatele elevilor la testările PISA. Conform OECD, acest termen se raportează la ponderea elevilor cu performanţe slabe la testările PISA.

Declaraţia ministrului contrazice comunicatul Ministerului, dar şi propria-i declaraţie făcută cu o zi în urmă

Pe 21 ianuarie, chiar Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a declarat pentru Hotnews.ro, în contextul scandalului reintroducerii repetenţiei de la clasa I că “Avem 40% analfabetism funcţional şi nu putem lăsa aşa acest lucru. În noua lege vom propune mai multe idei care vor fi supuse dezbaterii publice şi apoi vor intra în Parlament. Pentru fiecare etapă şcolară găsim o soluţie astfel încât copilul să facă achiziţiile etapei şcolare în care se află. Poate vara îi vom chema pe cei care nu ştiu să scrie şi să citească să recupereze“.

 

Analfabetismul funcţional – definiţii

OECD – Organizaţia pentru Cooperare Economică şi Dezvoltare a definit analfabetismul funcţional încă din 1984. O persoană este analfabetă funcţional dacă nu se poate angaja în toate acele activităţi în care este nevoie de un anumit nivel de educaţie şi cunoştinţe pentru funcţionarea sa efectivă în cadrul grupului sau comunităţii din care face parte şi totodată pentru a-i da posibilitatea să folosească cititul, scrisul şi socotitul pentru ea şi pentru dezvoltarea comunităţii din care face parte. (SURSA: Handbook of Household Surveys, Revised Edition, New York, 1984)

Comisia Europeană a definit acest termen încă din anii 2000. În 2009, după rezultatele PISA din acel an, comisarul Androulla Vassiliou pentru Educaţie de la vremea respectivă lega în mod direct rezultatele PISA de analfabetismul funcţional.

Analfabetismul funcţional, spre deosebire de analfabetism, poate fi greu de observat. Decodarea şi citirea cu voce tare a textului poate fi atât de solicitantă din punct de vedere mental pentru individ, încât el sau ea nu are nicio capacitate de rezervă pentru a avea acces la sensul textului. Deci, cineva ar putea să citească cu voce tare textul, dar să nu poată să înţeleagă ce au citit şi să extragă semnificaţia de la el. Acest lucru înseamnă că cei care nu sunt învăţaţi din punct de vedere funcţional pot fi deseori invizibili în societăţile noastre. Ei reuşesc adesea să facă acest lucru şi, uneori, chiar prosperă, dar lecturarea şi scrierea slabe înseamnă că există limite pentru angajamentul lor faţă de lumea din jurul lor, scrie pe portalul EPALE (este o iniţiativă a Direcţiei Generale Educaţie, Tineret, Sport şi Cultură a Comisiei Europene), David Mallows – expert cu 30 de ani de experienţă în educaţia adulţilor ca profesor, profesor trainer, manager şi cercetător. El a fost anterior Director de Cercetare al Centrului Naţional de Cercetare şi Dezvoltare pentru Educaţie şi Învăţământ pentru Adulţi (NRDC) al Institutului de Educaţie UCL din Londra şi reprezintă în prezent Reţeaua europeană de competenţe de bază în EPALE ca coordonator tematic pentru abilităţile de viaţă.

În Cadrul strategic pentru cooperarea europeană în domeniul educaţiei şi formării profesionale („ET 2020”), reducerea analfabetismului funcţional este a doua prioritate ca importanţă, potrivit Comisiei Europene. Comisia vorbeşte despre reducerea de la 20% la 15% a procentului celor care performează slab la testele PISA, până în 2020.

 

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.