Anunț pentru cei cu buletin! Portofelul electronic de identitate, disponibil începând cu anul viitor

Anunț pentru cei cu buletin! Portofelul electronic de identitate, care va include cartea de identitate și alte documente personale, oferind totodată acces la diverse servicii digitale, ar putea deveni disponibil în întreaga Uniune Europeană, inclusiv în România, începând de anul viitor.

Anunțul a fost făcut de Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR), potrivit Rador Radio România.

În acest interval, românilor posesori ai cărților electronice de identitate li se recomandă să descarce aplicația ROeEID, care le oferă posibilitatea de a se autentifica online pe diverse platforme guvernamentale.

Prin intermediul noii cărți electronice de identitate, românii vor avea posibilitatea de a genera semnătura electronică accesând anumite aplicații dedicate.

De asemenea, cetățenii vor putea actualiza singuri adresa de domiciliu din buletin prin conectarea la aplicație, în cazul în care se mută, a declarat Dragoș Vlad, directorul autorității.

Românii nu mai pot elibera cartea de identitate în format clasic

În altă ordine de idei, amintim că românii cetățenii nu mai pot depune cereri pentru obținerea cărții de identitate în formatul anterior, potrivit unui anunț postat pe pagina de Facebook a Primăriei Sectorului 6.

Autoritățile locale au explicat această decizie prin hotărârea Ministerului Afacerilor Interne (MAI) de a suspenda emiterea cărților de identitate în vechiul format.

Astfel, persoanele care au nevoie să își reînnoiască actul de identitate, care împlinesc 14 ani sau care doresc să își actualizeze datele personale pot alege una dintre următoarele opțiuni:

  • Cartea Electronică de Identitate (CEI);
  • Cartea de Identitate Simplă (CIS);
  • Viza de reședință.

Cei interesați se pot programa pentru obținerea Cărții Electronice de Identitate prin platforma oficială a MAI, iar detaliile privind programarea vor fi transmise ulterior prin e-mail.

De asemenea, autoritatea locală informează că cererile pentru eliberarea actelor de identitate pot fi depuse anticipat, cu până la șase luni înainte de expirarea documentului actual.

În plus, cetățenii pot din nou să se programeze online pentru obținerea actelor de identitate, după ce platforma dedicată a fost repusă în funcțiune începând cu 30 iunie. Aceasta a fost temporar suspendată pentru a facilita implementarea noilor cărți electronice de identitate, conform informațiilor transmise de autoritatea locală. Mai multe puteți citi aici.