Veste de ultimă oră pe piața auto din România. În prima zi a acestei săptămâni, Ford a anunțat transferul proprietății fabricii de la Craiova către partenerul Ford Otosan. În ceea ce privește noutățile, sursa citată precizează că, în urma modificării proprietarului, sunt în plan trei vehicule electrice, care vor intra în producție din 2024.

Ford Otosan este cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa

Trebuie menționat faptul că, la momentul actual, Ford Otosan este cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa și va prelua proprietatea asupra fabricii de la Craiova și controlul asupra activității de producție din România. Pe de altă parte, procesul este condiționat de aprobările autorităților din domeniu.

Referitor la data în care totul ar putea fi concretizat, procesul de transfer al proprietății anunțat luni ar putea să se încheie în al treilea trimestru al anului 2022. Planurile arată însă destul de încurajator. Astfel, fabrica de la Craiova va juca un rol cheie pentru activitatea Ford în Europa sprijinind în același timp planurile companiei cu privire la electrificare (Model e) și vehicule comerciale (Ford Pro).

Un exemplu este modelul Puma, care va avea o versiune complet electrică din 2024, care va fi construită la Craiova. În același timp, un nou vehicul utilitar ușor, care va intra în producție anul viitor la Craiova și care va avea o versiune complet electrică din 2024, va fi următoarea generație Ford Transit Courier.

Ce planuri are Ford?

Planul Ford mai arată și un vehiculul multifuncțional compact Tourneo Courier, care va fi construit la Craiova din 2023, cu o versiune complet electrică începând tot din 2024. Compania a mai anunțat însă că producția unul cunoscut model a fost oprită. Este vorba despre modelu EcoSport, care nu va mai fi produs până la finalul acestui an.

Amintim faptul că la nivel mondial, Ford are planuri mărețe. Directorul general al Ford Motor Co, Jim Farley anunța în luna februarie că analizează noi modalităţi prin care ar putea să separe operaţiunile de producţie ale mașinilor electrice de operaţiunile de producție a vehiculelor cu combustie internă.

Conform Bloomberg News, inițiativa directorului general Jim Farley urmărește câștigarea respectului investitorilor companiei rivale Tesla Inc. şi a altor producători de autovehicule electrice. Aparent, o divizare ar genera venituri care au permis Tesla să ajungă la o capitalizare de piaţă de circa 1.000 de miliarde de dolari.

„Conducerea unor afaceri de succes în domeniul vehiculelor cu combustie internă nu este la fel cu o afacere de succes în domeniul vehiculelor electrice”, a spus Jim Farley la începutul lui februarie.