Conform Bloomberg News, inițiativa directorului general Jim Farley urmărește câștigarea respectului investitorilor companiei rivale Tesla Inc. şi a altor producători de autovehicule electrice. Aparent, o divizare ar genera venituri care au permis Tesla să ajungă la o capitalizare de piaţă de circa 1.000 de miliarde de dolari.

„Conducerea unor afaceri de succes în domeniul vehiculelor cu combustie internă nu este la fel cu o afacere de succes în domeniul vehiculelor electrice”, a spus Jim Farley la începutul lui februarie.

Schimbări majore la Ford! Jim Farley vreau să atragă noi investitori

Întrucât divizarea Ford ar putea fi dificil de promovat, Jim Farley a propus o separare internă a afacerilor din domeniul mașinilor electrice într-o divizie de sine stătătoare, astfel încât Ford să poată avea un avantaj major în epoca vehiculelor electrice. În ciuda acestui fapt, chiar şi o separare a afacerilor din domeniul vehiculelor electrice ar putea fi greu de acceptat pentru familia Ford.

Conform unor informații transmise de surse anonime, familia Ford controlează producătorul auto printr-o clasă specială de acţiuni şi nu este interesată să îşi piardă influenţa asupra unei companii cu o vechime de 118 ani.

„Suntem concentraţi pe planul nostru Ford+ de a transforma compania şi a înflori în noua era a vehiculelor electrice şi conectate. Nu avem planuri care să vizeze o separare a afacerilor noastre în domeniul vehiculele electrice sau a afacerilor noastre tradiţionale în domeniul vehiculelor cu combustie internă”, a transmis Ford într-un comunicat de presă.

Ford: investiție de 30 de miliarde de dolari în autovehiculele electrice

Ford a informat că va investi 30 de miliarde de dolari în strategia sa privind vehiculele electrice până în 2024 şi alte 10/20 de miliarde de dolari până în 2030 pentru a-şi converti uzinele la producţia de modele de tip plug-in.

De asemenea, compania americană intenţionează să producă 600.000 de mașini electrice pe an în 2024 şi să genereze jumătate din cifra de afaceri din vânzările de vehicule electrice pe baterii în 2030.

În prezent, Ford nu are acces la finanţarea de care dispun Tesla şi alte companii rivale, producătoare de vehicule electrice. De aceea, crearea unui producător concentrat pe mașinile electrice ar oferi Ford acces la un capital ieftin şi ar da investitorilor oportunitatea de a acorda valoare pentru operaţiunile de producție Ford a vehiculelor electrice, potrivit Agerpres.