Firma de consultanță economică Anderson Economic Group (AEG) încearcă să înțeleagă întregul spectru de costuri asociate cu trecerea de la un vehicul alimentat cu benzină la unul electric, scrie Caranddriver.

De exemplu, pe baza prețurilor la benzină din Michigan, studiul spune că „prețul combustibilului pentru a conduce cu vehicul cu ardere internă (ICE) peste 160 de km este între 8 și 12 dolari, în timp ce pentru un vehicul electric este între 12 și 15 dolari”. Acest lucru sună mai mult decât alarmant, iar rezultatele arată că, în toate cele trei scenarii, ne costă mai mult să avem o mașină electrică decât una pe benzină.

Un tabel listează după preț trei feluri de mașini pe benzină: de bază, mediu și lux. De asemebea, și mașinile electrice sunt trei, dar unul este cu preț mediu și două sunt de lux (unul încărcat „mai mult” acasă și altul care este alimentat mai des la stații publice). Altfel spus, beneficiul de a cumpăra un EV ieftin nu apare în tabel.

Petrec 4,5 ore pe lună încărcându-și mașina

Studiul presupune și unele obiceiuri ciudate pentru un șofer de EV care încarcă „cel mai des” acasă. Astfel, se ia în calcul că un EV se încarcă 2,5 minute pe zi acasă, adică 75 de minute pe lună. Dar lucrarea presupune că oamenii efectuează 40% din încărcări la stații comerciale publice. Prin urmare, se poate spune că ei petrec 4,5 ore pe lună încărcându-și mașina.

Estimarea AEG mai susține că încărcarea unui vehicul electric durează mai mult, decât a unui vehicul pe benzină. Acest lucru este valabil pentru oricine nu poate încărca acasă și chiar este o problemă reală.

Stațiile gratuite implică un cost care trebuie plătit și care poate fi inclus în impozite

În plus, apare o altă problemă: aceea a stațiilor publice „gratuite”. Ei recunosc că acestea există, dar apoi afirmă că „stațiile gratuite implică un cost care trebuie plătit și care poate fi inclus în impozitele pe proprietate, costurile cu educația, prețurile de consum, investițiile”.

Lucrarea menționează și faptul că „cei care cumpără EV primesc de obicei un încărcător Level 1 la achiziția mașinii”, dar adaugă o sumă de 600 dolari în seria de costuri.