Schimbare de conducere la Poșta Română. Instituția a trecut prin ample reforme, ajungând pe profit.

Fostul director general spune că simte că și-a îndeplinit misiunea și că este în căutare de noi provocări profesionale.

Schimbare de conducere la Poșta Română. Horia Grigorescu și-a anunțat plecarea

Horia Grigorescu anunţă că pleacă de la conducerea Poştei Române, spunând că a simţit nevoia unei noi provocări profesionale în zona de business şi juridică.

Valentin Ştefan îl va înlocui în funcţie. Compania a avut în 2020 un profit de aproximativ 33 de milioane lei.

”Astăzi, 11 iunie 2021, vreau să anunţ faptul că are loc tranziţia managementului executiv al Poştei Române, predând astfel ştafeta din poziţia de director general domnului Valentin Ştefan.

Îi doresc, pe această cale, să aibă parte de un mandat eficient, plin de realizări, care să ducă la bun sfârşit reformele demarate în Poşta Română, asigurându-l totodată de întregul suport în perioada de tranziţie.

Această decizie vine în contextul în care am simţit nevoia unei noi provocări profesionale în zona de business şi juridică, având sentimentul că obiectivele pe care mi le-am propus la acceptarea mandatului de director general au fost îndeplinite în mare măsură”, se arată în mesajul transmis de Horia Grigorescu, potrivit news.ro.

”Poşta a contribuit cu peste 450 de milioane lei la bugetul consolidat al statului român”

El afirmă că, pe lângă faptul că societatea s-a confruntat cu criza generată de pandemia COVID, care a avut ramificaţii complexe, atât de natură economică, de business, cât şi socială, a reuşit în această perioadă plină de provocări să ”stabilizeze economic compania, luând toate măsurile ce s-au impus, indiferent cât de dificile au fost de luat astfel de decizii, încheind anul 2020 cu un profit de aproximativ 33 de miloane lei, luna mai a anului 2021 indicând trend-ul favorabil şi pentru această perioadă, având un profit de aproximativ 14 milioane lei la 5 luni de zile”.

Potrivit lui Grigorescu, compania a achitat toate datoriile curente faţă de statul român, în valoare de aproximativ 120 de milioane lei, beneficiind inclusiv de avantajele fiscale acordate tuturor operatorilor în pandemie.

Poşta a contribuit cu peste 450 de milioane lei la bugetul consolidat al statului român şi a asigurat surse de finanţare atât de necesare implementării marilor proiecte strategice de infrastructură poştală în valoare de 200 de milioane lei.

”Avem curajul de a demara proiecte şi proceduri care au stagnat peste 10 ani, precum Centrele de tranzit de la Cluj-Napoca şi Bucureşti-Nord (investiţii de peste 100 de milioane lei), achiziţia de tehnică de calcul, reînnoirea parcului auto, consultarea publică pentru digitalizarea Poştei Române în mod competitiv şi prin dezbatere publică; astfel, am pregătit şi demarat procedurile pentru construirea şi dotarea Centrului de Tranzit Bucureşti-Nord şi dotarea Centrului de Tranzit Cluj-Napoca, în cel mai transparent şi competitiv mod realizat vreodată în cadrul Poştei Române, prin acţiuni de transformare şi consultare publică atât cu piaţa, cât şi cu marii producători specifici internaţionali, asigurând un viitor cu maximă competitivitate acestor proceduri”, mai spune el.

”Poşta a finalizat noi proceduri de lucru vechi de peste 40 de ani”

De asemenea, Poşta Română a demarat procesul de decarbonizare a activităţii Poştei Române prin programul Poşta Verde, primele 15 vehicule electrice din Bucureşti reducând deja poluarea din Capitală în perioada de funcţionare cu peste 60 de tone de noxe poluante.

Compania a mai reuşit totodată să avanseze procedura de restructurare prin reducerea personalului din zona administrativă a companiei, în vederea eficientizării şi implementării unor fluxuri moderne.

Poşta a finalizat noi proceduri de lucru ”vechi de peste 40 de ani, care să răspundă noii realităţi a anilor 2020, precum şi a itinerariilor poştale care să scurteze timpii de distribuire şi creşterea gradului de satisfacţie a clienţilor”.

”Implementăm politicile de: digitalizare prin consultare largă a pieţei, cu participarea celor mai mari jucători de renume; cercetare-inovare prin parteneriatul cu Universitatea Politehnică din Bucureşti; mobilitate urbană, cu scopul de a avea fluxuri rapide, sigure şi eficiente din punct de vedere economic şi operaţional; decarbonizare, axând direcţia de dezvoltare a parcului auto spre compustibili non-poluanţi, răspunzând astfel politicii Green Deal de la nivel european.

Toate aceste proiecte de reformă, care au reflectat politicile guvernamentale din ultimii 2 ani, sunt vitale pentru dezvoltarea Poştei în perioada următoare, cele mai multe dintre aceste reforme, proiecte şi politici fiind deja într-un stadiu avansat, astfel asigurându-se un viitor sigur al companiei pentru anii ce vor urma”, mai spune Grigorescu.