Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

România, unul dintre principalii importatori de mașini second-hand de care vor să scape germanii

Autor: | | 0 Comentarii | 27719 Vizualizari

O analiză Bloomberg având la bază datele Birolului Federal de Statistică din Germania arată că în România au ajuns anul trecut 11.500 de mașini second-hand cu motoare diesel înmatriculate anterior în marele stat european. Dar numărul exact este cu mult mai mare.

Analiştii Bloomberg îşi încep articolul notând că „acolo unde şoferii germani văd o problemă, cei italieni sau austrieci văd o oportunitate”. Asta pentru că, în timp ce nemţii vor cu orice preţ să scape de poluantele maşini diesel – ale căror probleme au fost evidenţiate de scandalul Dieselgate – cei italieni şi austrieci profită de preţurile mai reduse cu care germanii încearcă să îşi vândă vehiculele deja utilizate. Și nu doar austriecii sau italienii fac asta. În state precum România, unde nu există, temporar, o taxă pe poluare, importurile de maşini second-hand sunt majore. Iar în Croaţia şi Ucraina vânzările de maşini de ocazie germane s-au dublat.

„Percepţiaa faţă de diesel este foarte rea în Germania”, menţionează Christian Kille, profesor la Institutul de Logistică Aplicată, parte a Universităţii de Știinţe Aplicate din Wuerzburg-Schweinfurt. El este cel care a condus un studiu din care rezultă că Germania a exportat anul trecut 239.541 de vehicule diesel de ocazie, cea mai mare valoare din 2006 până acum. Dintre acestea 22.400 au ajuns în Italia, 21.600 în Austria şi 16.700 în Franţa. Ucraina, Olanda şi Ungaria sunt următoarele state importatoare de astfel de maşini, iar România ocupă locul şapte în acest clasament cu 11.500 de vehicule.

Încercarea şoferilor germani de a scăpa cât mai repede de maşinile lor diesel învechite vine şi caurmare a anunţului făcut de tot mai multe municipalităţi care taxează drastic sau chiar interzic circulaţia maşinilor cu motoare alimentate cu motorină. În acest timp, state precum România, care nu au impus mecanisme (taxe) pentru a se apăra de avalanşa maşinilor diesel vechi au toate şansele să îşi umple parcurile auto de vehiculele germane poluante.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.