O regulă mai puţin cunoscută pe autostrăzile din Germania

Câţi dintre şoferi ştiu la ce se referă „regula celor 20 de secunde”?

Este vorba despre o regulă care se aplică pe celebrele autostrăzi din Germania (Autobahn). Are legătură cu regula care impune conducerea pe o bandă cat mai spre dreapta. Mai precis, este o excepţie de la aceasta.

Iată despre ce este vorba.

Regulamentul de circulație rutieră (StVO) din Germania stabileşte clar ce este „cerința de conducere pe dreapta”.

„Ar trebui să conduceți cât mai mult spre dreapta, nu numai când există trafic care se apropie, când sunteți depășit, pe vârfuri de deal, în curbe sau când există confuzie”, spune codul rutier german.

Totuşi, în cazul autostrăzilor cu trei sau mai multe benzi există o excepţie. Este vorba despre „regula celor 20 de secunde”.

masina soferi
Regula mai puţin cunoscută de pe autostrăzile germane / SURSA FOTO: Dreamstime

Câteva paragrafe mai jos în acelaşi regulament, se menţionează ce se întâmplă în cazul autostrăzilor cu trei benzi. Pe acestea, maşinile „care se abat de la cerința de a conduce cât mai mult spre dreapta” au dreptul să meargă continuu pe banda de mijloc.

În cazul în care vorbim despre patru sau mai multe benzi, excepţia se aplică celei de-a doua benzi din dreapta.

Această regulă ajută, spre exemplu, în cazul în care pe prima bandă circula mai multe camioane unul după altul. Şoferul unui autoturism nu trebuie să fie îngrijorat şi să elibereze repede banda a doua şi să intre între două camioane.

„Regula celor 20 de secunde” a fost dată în instanţă

Totuşi, excepţia nu permite unui şofer să rămână permanent pe banda din mijloc, cu justificarea că vede undeva în depărtare un camion sau o altă maşină pe banda din dreapta.

Pe ce bandă trebuie să se deplaseze, mai exact, şoferii? Codul rutier din Germania nu este foarte explicit. Însă totul se lămureşte printr-o decizie a justiţiei. Şi ajungem astfel la „regula celor 20 de secunde”.

În urmă cu aproape 35 de ani, Curtea Regională Superioară Düsseldorf (NRW) a emis o hotărâre care clarifică această situaţie.

„Dacă la un șofer durează mult mai mult de 20 de secunde pentru a depăși cu o viteză constantă, el trebuie să părăsească banda din mijloc și să se deplaseze la dreapta.

În schimb, dacă următoarea devansare durează mai puțin de 20 de secunde, el poate rămâne la mijloc”, se arată în decizia instanţei, potrivit ziarulromanesc.de.