În România, pe drumurile locale și județene, limitele de viteză sunt de 50 km/h, respectiv 90 km/h. Potrivit Codului Rutier, depășirea cu mai mult de 50 km/h a limitei de viteză legal admisă îl poate lăsa pe șoferul în cauză fără permis de conducere.

Totodată, acesta va primi și o amendă uriașă.

Sancțiuni pentru depășirea limitei de vitează

  • depășirea limitei de viteză cu 10 – 20 km/h – două sau trei puncte amendă, între 290 și 435 de lei, plus două puncte de penalizare;
  • depășirea limitei de viteză cu 21 – 30 km/h – patru sau cinci puncte de amendă, între 580 și 725 de lei, plus trei puncte de penalizare;
  • depășirea cu 31 – 4o km/h – de la șase la opt puncte de amendă, între 870 și 1.160 de lei, plus patru puncte de penalizare;
  • depășirea cu 41 – 50 km/h – de la 9 la 20 de puncte de amendă, între 1.305 și 2.900 de lei, plus șase puncte de penalizare.

De asemenea, dacă șoferul depășește viteza cu 50 km/h peste limita legală admisă, amenda maximă este de 2.900 de lei, iar permisul va fi reținut pentru trei luni.

Mai mult ,șoferii care conduc cu o viteză mai mare de 70 km/h peste limita legală vor avea permisul suspendat pentru 120 de zile, amenda fiind tot de 2.900 de lei.

Aceeași sancțiune se aplică și șoferilor care nu opresc la trecerea la nivel cu calea ferată atunci când barierele sunt coborâte, în curs de coborâre sau semnalele luminoase sau sonore sunt pornite.

Noi reguli pentru șoferii din România

Potrivit unei propuneri legislative care a primit recent un raport favorabil în Camera Deputaților, șoferii vor fi obligați să folosească faza scurtă a luminilor de întâlnire pe toate drumurile publice, inclusiv pe drumurile naționale și județene, nu doar pe autostrăzi sau drumuri expres, așa cum prevede legislația în vigoare.

Această obligație există deja pentru șoferii care circulă pe autostrăzi, drumuri expres sau europene conform Codului Rutier actual.

Potrivit propunerii legislative, conducătorii de autovehicule, tractoare agricole și forestiere vor fi obligați să utilizeze faza scurtă sau luminile pentru circulația diurnă pe toate categoriile de drumuri publice. Această completare legislativă are ca scop creșterea siguranței rutiere și reducerea numărului de accidente auto.

În prezent, motocicliștii sunt deja obligați să folosească luminile de întâlnire pe toată durata deplasării pe drumurile publice, fără a face distincție între categoriile de drum. Această inițiativă legislativă urmărește alinierea la practicile din alte țări europene, unde utilizarea luminilor de întâlnire în afara localităților este obligatorie indiferent de tipul drumului.